Tuesday , 23 April 2024

Η απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες και τα κρουαζιερόπλοια

Του Κώστα Ιακώβου, Οικονομικός Επόπτης Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), Πρόεδρος Ομοσπονδίας Επαγγελματιών & Εμπόρων Νομού Θεσσαλονίκης (ΟΕΕΘ)

Πρόσφατα, επισκέφτηκα την Σκόπελο και είχα την ευκαιρία να θαυμάσω τις ομορφιές του νησιού.

Ωστόσο, με περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη όταν βρέθηκα σε ένα κατάστημα εστίασης, το οποίο είναι γνωστό για την παραδοσιακή του Σκοπελίτικη τυρόπιττα και μπουγάτσα.

Στην κουβέντα που είχα με τον ιδιοκτήτη του καταστήματος, μου εξέφρασε την ικανοποίηση του για την επισκεψιμότητα που έχει φέτος το νησί καθώς και την ευγνωμοσύνη του για τις ενέργειες που έγιναν από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ) και από τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης για την απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες.

«Δεν είμαι μόνο οι Θεσσαλονικείς που έρχονται φέτος στο νησί αλλά και πολλοί βαλκάνιοι, τους οποίους δεν είχαμε δει μέχρι σήμερα να επισκέπτονται τον τόπο μας τα προηγούμενα χρόνια», τόνισε ο επαγγελματίας.

Πρόκειται για παραδοχή, η οποία δείχνει πόσο μπορεί να αλλάξει η τουριστική τάση με μια απλή προσθήκη στον ακτοπλοϊκό χάρτη.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η νέα ακτοπλοϊκή γραμμή αναβάθμισε τον ρόλο της Θεσσαλονίκης ως σημείο εκκίνησης για τους ταξιδιώτες με προορισμό τα νησιά των Σποράδων, ρόλο τον οποίο μέχρι και πέρυσι κατείχε το λιμάνι του Βόλου.

Αν θέλει κανείς μάλιστα να ερμηνεύσει τα δεδομένα με την γλώσσα των αριθμών, θα διαπιστώσει ότι περισσότεροι από 20.000 Έλληνες και ξένοι τουρίστες επισκέφτηκαν Σκιάθο, Σκόπελο και Αλόννησο, το τελευταίο τρίμηνο, παρά την πανδημία.

Εξίσου σημαντικό όμως είναι και το γεγονός ότι μέχρι τέλος του έτους, θα δέσουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης συνολικά 17 κρουαζιερόπλοια.

Πρόκειται για μείζονος σημασίας εξέλιξη, το οικονομικό μέγεθος της οποίας έχει επισημάνει εδώ και χρόνια, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ) καθώς σύμφωνα με σχετικές μελέτες, ο μέσος όρος των χρημάτων που αφήνει στην πόλη ο επιβάτης του κρουαζιερόπλοιου φτάνει, κατά μέσο όρο, τα 130€ με 150€ την ημέρα.

Φανταστείτε η πόλη όπου θα δέσει το κρουαζιερόπλοιο να μην είναι για λίγες ώρες, (όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα στη Θεσσαλονίκη) αλλά να περιλαμβάνει και διανυκτέρευση, δηλαδή η πόλη να είναι η αφετηρία και το τέρμα (home port) της κρουαζιέρας για χιλιάδες επιβάτες.

Έτσι, η Θεσσαλονίκη ενισχύει την αξία της στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, δίνοντας την ευκαιρία σε πολλούς να γνωρίσουν την μακραίωνη ιστορία και τον πολιτισμό της και να ανακαλύψουν την σημερινή της εικόνα.

Οι δράσεις αυτές καταδεικνύουν τον παρεμβατικό ρόλο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), διαψεύδοντας όσους θεωρούν ότι ο ρόλος του είναι μόνο συμβουλευτικός.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *