Thursday , 25 April 2024

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΤΟΥ-“Δεν θα υπάρξουν νέες αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού”

Συνέντευξη στην Όλγα Γιοβαντζάκη

Τη δέσμευση ότι ο στόλος των λεωφορείων του ΟΑΣΘ θα ανανεωθεί την επόμενη πενταετία, ανέλαβε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης. Επιπλέον, τόνισε πως δεν θα υπάρξουν νέας αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού ενώ μέχρι τις 15 Ιανουαρίου θα τεθούν σε λειτουργία οι σταθμοί Θεσσαλονίκης, Ασπροβάλτας και Στρυμωνικού.

Κύριε Κεφαλογιάννη, αισιόδοξα θα λέγαμε ότι θα κλείσει η φετινή χρονιά μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού και την πρόβλεψη ανάπτυξης 2,8% για το 2020. Εκτιμάτε ότι στο νέο προϋπολογισμό θα εφαρμοστούν όλες οι φοροελαφρύνσεις που έχουν εξαγγελθεί;

“Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ξεκίνησε από την πρώτη στιγμή την ελάφρυνση των βαρών για νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Μειώσαμε τον ΕΝΦΙΑ μεσοσταθμικά κατά 22%, πιο γρήγορα απ΄ ό,τι είχαμε δεσμευτεί. Αποδώσαμε αυξημένες 66.000 χιλιάδες συντάξεις χηρείας. Επιστράφηκαν οφειλές του ΕΦΚΑ, περίπου 100 εκατ. ευρώ, στους ελεύθερους επαγγελματίες. Διευρύναμε τη ρύθμιση των 120 δόσεων και μειώσαμε το επιτόκιο για τους οφειλέτες του δημοσίου. Επιπλέον, με τον νέο Προϋπολογισμό για το 2020, θεσπίζουμε μέτρα αναθέρμανσης της οικονομίας και κοινωνικής στήριξης. Μειώνουμε τον συντελεστή φορολογίας για τα εισοδήματα έως 10.000 ευρώ από το 22% στο 9%. Αυξάνουμε κατά 1.000 ευρώ το αφορολόγητο όριο για κάθε παιδί. Χορηγούμε επίδομα 2.000 ευρώ για κάθε παιδί που θα γεννηθεί από την 1η Ιανουαρίου του 2020. Μεταφέρουμε τα είδη βρεφικής ηλικίας από το 24% στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ του 13%.  Απαλλάσσονται από την εισφορά αλληλεγγύης όλα τα ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας άνω του 80% ανεξαρτήτως της μορφής της αναπηρίας. Αυξάνουμε και καταβάλλουμε προκαταβολικά το επίδομα θέρμανσης. Οι πολίτες γνωρίζουν πολύ καλά ποιοι γονάτισαν τη μεσαία τάξη και ποιοι άρχισαν κιόλας να μειώνουν τα βάρη που σηκώνει”.

Το τελευταίο εξάμηνο φημολογείται ότι η παγκόσμια οικονομία σύντομα θα βρεθεί σε ύφεση. Θεωρείται ότι η χώρα μας θα πληγεί;

“Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία και γι΄ αυτό ακριβώς δεν παρεκκλίνουμε από την πορεία που έχουμε χαράξει στην οικονομική πολιτική. Πολύ πρόσφατα η διαπραγμάτευση για το ελληνικό ομόλογο έπεσε στο 1,22%, όταν αυτό έφτανε στο 3,9% λίγους μήνες νωρίτερα. Το ιστορικό χαμηλό αποδεικνύει ότι οι αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στις αναπτυξιακές δυνατότητες της οικονομίας μας. Την ίδια στιγμή, βελτιώνεται θεαματικά ο δείκτης οικονομικού κλίματος ενώ η πρόωρη αποπληρωμή των ακριβών δανείων του ΔΝT περιορίζει σημαντικά το κόστος δανεισμού και τον συναλλαγματικό κίνδυνο. Με αυτές τις επιδόσεις, σε συνδυασμό με την ανάληψη πρωτοβουλιών για την προσέλκυση επενδύσεων, διασφαλίζουμε την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και δημιουργούμε ένα δίχτυ ασφαλείας απέναντι σε τυχόν διεθνείς αναταράξεις”.

Θα προχωρήσει η κυβέρνηση το 2020 στην ανανέωση του στόλου των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη; Πότε θα είναι έτοιμος ο διαγωνισμός και πότε αναμένεται να δούμε καινούργια λεωφορεία στους δρόμους των πόλεων;

“Ο στόλος των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα ανανεωθεί με την προμήθεια νέων οχημάτων, με δεδομένο ότι σε μία πενταετία θα πρέπει αναγκαστικά να αποσυρθούν εκατοντάδες οχήματα, λόγω παλαιότητας. Ο ακριβής αριθμός των οχημάτων θα προσδιοριστεί από τις μελέτες του ΟΑΣΑ με βάση τις κυκλοφοριακές ανάγκες αλλά και τις υποδομές που υπάρχουν για την υποστήριξη αυτών των οχημάτων. Ο χρόνος διεξαγωγής του διαγωνισμού θα ανακοινωθεί όταν θα υπάρχει βεβαιότητα για την αρτιότητα της προετοιμασίας του. Θυμίζω εδώ ότι ο διαγωνισμός που είχε εξαγγείλει αιφνιδίως και προχείρως η προηγούμενη κυβέρνηση ακυρώθηκε από την προδικαστική αρχή. Επομένως, θέλουμε να είμαστε καλά προετοιμασμένοι για να αποφύγουμε νέες καθυστερήσεις. Θα ήθελα επίσης να σημειώσω πως ένα ποσοστό από τα νέα οχήματα θα είναι ηλεκτροκίνητα και θα σηματοδοτήσουν τη μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης”.

Όσον αφορά τον ρόλο των ΚΤΕΛ, θα υπάρξουν κάποιες νομοθετικές ρυθμίσεις από πλευράς της κυβέρνησης;

“Στη χώρα μας τα ΚΤΕΛ αποτελούν έναν αποτελεσματικό μηχανισμό δημόσιας συγκοινωνίας, ο οποίος θωρακίζεται από ένα καλό θεσμικό πλαίσιο. Απαιτούνται, όμως, ορισμένες βελτιώσεις για την αρτιότερη λειτουργία του, ενόψει της εφαρμογής του κανονισμού 1370/2007 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου είμαστε υποχρεωμένοι να προχωρήσουμε σε διαγωνιστικές διαδικασίες για την παραχώρηση του μεταφορικού έργου. Ο τρόπος που θα συμβεί αυτό αποτελεί αντικείμενο νομοθετικής επεξεργασίας η οποία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί κι έως τα μέσα Δεκεμβρίου θα πάρει τον δρόμο προς τη Βουλή”.

Θα δοθούν κάποια κίνητρα ώστε να αποσυρθούν ή να ανανεωθούν οχήματα δημόσιας χρήσης και ταξί;

“Η ανανέωση του στόλου των επαγγελματικών οχημάτων είναι αναγκαία για να μην πω, επιβεβλημένη. Με δεδομένο το δημοσιονομικό πλαίσιο, αναζητούμε καινοτόμες λύσεις και σε αυτό το πλαίσιο είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε νομοθετικά σε ορισμένες από αυτές, όπως είναι η χρονομίσθωση. Το μέτρο θα αφορά οχήματα συγκεκριμένων κατηγοριών που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα καινούργια ή μεταχειρισμένα, τα οποία θα μπορούν να εκμισθώνονται από τον ιδιοκτήτη τους και να τίθενται σε κυκλοφορία ως δημοσίας χρήσης στο όνομα του μισθωτή. Προφανώς, θα υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις ως προς π.χ. τις εκπομπές ρύπων, ακριβώς, προκειμένου να πετύχουμε τους περιβαλλοντικούς στόχους”.

Όσον αφορά τα διόδια στην Εγνατία Οδό, θα υπάρξουν νέες αυξήσεις; Τι ακριβώς θα γίνει με τους σταθμούς διοδίων οι οποίοι δεν λειτούργησαν ποτέ;

“Αυξήσεις δεν προβλέπεται να γίνουν και θα πρέπει να τονιστεί σε αυτό το σημείο πως με τη την πρωτοβουλία αυτής της κυβέρνησης η χρέωση είναι στα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο και όχι στα 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο, που ήταν η πρόταση της προηγούμενης κυβέρνηση. Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες πληρώνουν χαμηλότερα διόδια στους 13 σταθμούς διοδίων του αυτοκινητόδρομου σε σχέση με αυτό που θα πλήρωναν εάν επαναπαυόμασταν στους χειρισμούς της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Όσον αφορά στη λειτουργία των υπόλοιπων σταθμών, υπεγράφη η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση(ΚΥΑ) με την οποία ενεργοποιείται η λειτουργία των σταθμών Θεσσαλονίκης, Ασπροβάλτας και Στρυμωνικού, σταδιακά έως τις 15 Ιανουαρίου. Σημειώνεται πως με την ΚΥΑ μειώνεται το κόστος διέλευσης στους σταθμούς της Ανάληψης και του Προμαχώνα και παραμένει αμετάβλητο στα διόδια Μαλγάρων και Πολυμύλου”.

Θα επισπεύσετε τις διαδικασίες αδειοδότησης και λειτουργίας υδατοδρομίων;

“Είμαστε στο τελικό στάδιο κατάρτισης του σχετικού νομοσχεδίου και ευελπιστούμε στις αρχές Δεκεμβρίου να κατατεθεί στη Βουλή. Σχεδιάζουμε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο με το οποίο απλοποιούμε όλη τη διαδικασία για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων, ξεπερνώντας τις αγκυλώσεις του προηγούμενου καθεστώτος. Πραγματοποιούμε διαβούλευση με τους φορείς της αγοράς και τα συναρμόδια υπουργεία ώστε να προκύψει ένα λειτουργικό νομοσχέδιο. Για τον ίδιο σκοπό αναλάβαμε την πρωτοβουλία να συστήσουμε ήδη επιτροπή η οποία επεξεργάζεται τις υπουργικές αποφάσεις που θα χρειαστούν μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου. Στόχος είναι να επιταχύνουμε τις διαδικασίες και γιατί όχι, να προλάβουμε ίσως και στο τέλος του επόμενου καλοκαιριού να δούμε υδροπλάνα να εκτελούν δρομολόγια. Η λειτουργία υδατοδρομίων θα έχει πολλαπλά οφέλη για τη χώρα μας, τα γεωγραφικά δεδομένα της οποίας ευνοούν ιδιαίτερα την ανάπτυξη του συγκεκριμένου μέσου”.

Πότε υπολογίζετε ότι θα δοθεί σε λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης;

“Η σημερινή κυβέρνηση παρέλαβε σοβαρά προβλήματα στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπως, δυστυχώς και σε άλλα μεγάλα έργα υποδομών στρατηγικής σημασίας για τη χώρα. Το μεγάλο πρόβλημα είναι ο σταθμός Βενιζέλου και ο υπουργός, κ. Καραμανλής ασχολείται από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων του με το συγκεκριμένο θέμα ώστε να προχωρήσουν οι εργασίες και ταυτόχρονα, να αναδειχθεί η πολιτιστική κληρονομιά της πόλης. Σας θυμίζω ότι κατά την τελευταία του επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη, ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε για την πρόοδο του έργου σε ειδική σύσκεψη με τους συγκοινωνιακούς φορείς, δηλώνοντας ότι το Μετρό θα λειτουργήσει τον Απρίλιο του 2023”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *