Friday , 3 May 2024

Στέλιος Αγγελούδης: Οι 11 προτάσεις του δημάρχου Θεσσαλονίκης ως… αντίδοτα στο Flyover

«Επιμένουμε πως η ολιγόμηνη παράταση στις εργασίες για το Flyover θα ήταν προς όφελος της πόλης. Ένα τόσο μεγάλο έργο δεν γίνεται χωρίς όχληση. Αλλά δεν υπήρξε ποτέ σωστή προετοιμασία. Η λογική ήταν πάμε και όπου βγει», επανέλαβε για μία ακόμη φορά στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης.

Οι προτάσεις του δήμου
Όπως είπε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, «οι 11 αυτές άμεσες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις μπορούν να λειτουργήσουν ανακουφιστικά στο μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης». Οι προτάσεις που κατέθεσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης είναι:
1) Να επαναλειτουργήσει εκ νέου ένα συντονιστικό όργανο που θα αναλάβει διαχείριση ζητημάτων που προκύπτουν λόγω του Flyover.
2) Μονοδρόμηση 26ης Οκτωβρίου προς πλατεία Δημοκρατίας, αμφιδρόμηση Δωδεκανήσου, δύο λωρίδες Σαλαμίνος προς Τσιμισκή.
3) Εφαρμογή Ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων τον έλεγχο στάθμευσης βαρέων οχημάτων, εντατικοποίηση αστυνόμευσης αστυνόμευση σε κεντρικές οδικές αρτηρίες για όλο το 24ωρο.
4) Επαναλειτουργία λεωφορειόδρομων σε Βασιλίσσης Όλγας, Τσιμισκή και Μητροπόλεως με αστυνόμευση και πιο εμφατική χρωματική σήμανση.
5) Πύκνωση δικτύου λεωφορειακών γραμμών. Με την προσθήκη 110 ηλεκτρικών στη Θεσσαλονίκη ο στόχος πρέπει να είναι όχι η αντικατάσταση άλλων λεωφορείων αλλά η προσθήκη τους στον στόλο. Ο στόχος σε αυτή την πόλη πρέπει να είναι 450 λεωφορεία και ανοιχτές λεωφορειολωρίδες.
6) Συνεχής έλεγχος διπλοστάθμευσης.
7) Επαναφορά των κώνων διαχωρισμού κυκλοφορίας. Επαναφορά κώνων σε Ερμού λεωφ. Στρατού, Μητροπόλεως.
8) Μέτρα για εύρυθμη κυκλοφορία δικύκλων – Χώροι στάθμευσης για δίκυκλα σε ιστορικό χώρο και ευρύτερα, όσο αυτό είναι δυνατόν.
9) Τονισμός της οριζόντιας σήμανσης διαβάσεων πεζών. Έντονη και εμφατική διαγράμμιση διαβάσεων πεζών τους επόμενους μήνες. Υπάρχουν πολλές διαβάσεις που δεν έχουν διαγράμμιση. Έναρξη από αυτές κοντά σε σχολεία και υποδομές.
10) Βραδινή αποκομιδή απορριμμάτων.
11) Δημιουργία προσωρινών χώρων στάθμευσης.
«Ο δήμος Θεσσαλονίκης δηλώνει ενεργά παρών σε κάθε διεκδίκηση που θα συμβάλει στην επίτευξη του κοινού στόχου της άρσης της ταλαιπωρίας των πολιτών», επισήμανε ο κ. Αγγελούδης.

Χώροι στάθμευσης
Παράλληλα, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ανέφερε πως η δημοτική αρχή έχει έρθει ήδη σε επικοινωνία με υπουργεία και φορείς, προκειμένου να παραχωρήσουν και να διαμορφώσουν χώρους ελεύθερης στάθμευσης αυτοκινήτων περιμετρικά του κέντρου της πόλης. «Στόχος μας είναι οι πολίτες να μπορούν να αφήνουν το αυτοκίνητο εκεί και να κατεβαίνουν στο κέντρο είτε με αστική συγκοινωνία είτε με τα πόδια», σημείωσε ο δήμαρχος της πόλης. Σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη, η πρόταση αφορά στη δημιουργία συνολικά 1.500 θέσεων στάθμευσης σε σημεία όπως: δύο πάρκινγκ έναντι δικαστηρίων, ένα πάρκινγκ πρώην στρατόπεδο Μυστακίδη 2 πάρκινγκ στη συμβολή των οδών Λαγκάδα και Δραγουμάνου ένα πάρκινγκ στην πρώην ναυτική διοίκηση στη Βασιλίσσης Όλγας, ένα στο πρώην στρατόπεδο Φαρμάκη, δύο πάρκινγκ σε πρώην εργοτάξια του μετρό μπροστά από τη λέσχη του ΑΠΘ και τη Βιβλιοθήκη ΑΠΘ, δύο πάρκινγκ σε δημόσια ακίνητα στην οδό Κατσιμίδη και ένα στη Βούλγαρη και Μουδανιών τερματικό σταθμό της γραμμής 31 του ΟΑΣΘ και δύο πάρκινγκ εκατέρωθεν της διάνοιξης Ψελλού.

Το μέλλον του ποδηλατόδρομου στη λεωφόρο Νίκης
Για τον ποδηλατόδρομο στη λεωφόρο Νίκης ο κ. Αγγελούδης είπε πως θα συζητηθεί από κοινού τον επόμενο μήνα με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Στέλιος Αγγελούδης, ο ποδηλατόδρομος στη λεωφόρο Νίκης έγινε υπό συνθήκες πανδημίας και χωρίς να μελετηθεί, συνεπώς θα πρέπει να εξεταστούν όλοι οι παράμετροι γύρω από αυτόν. Παράλληλα ο δήμαρχος της πόλης τόνισε πως είναι θετικός σε ένα εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατόδρομου, διευκρίνισε όμως πως αυτό θα πρέπει να γίνει με ορθό τρόπο, μελέτες και σωστό σχεδιασμό.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *