Saturday , 4 May 2024

Στο ΤΑΙΠΕΔ ο δρόμος «καρμανιόλα» Χαλάστρας– Πολυκάστρου στο Κιλκίς – Πάνω από 50 ζωές «χάθηκαν» στο βωμό της ασφάλτου

Μεθαύριο Τετάρτη, 15 Νοεμβρίου, θα αναζητηθεί λύση για τον δρόμο Θεσσαλονίκης- Ευζώνων στο τμήμα Χαλάστρα – Πολυκάστρου, στο Κιλκίς, όπου τα τελευταία χρόνια έχουν θυσιάσει τη ζωή τους στο βωμό της ασφάλτου πάνω από πενήντα άνθρωποι.

«Έγκλημα στην περιοχή της Παιονίας»
Η συνάντηση με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ στην αρμοδιότητα του οποίου είναι ο συγκεκριμένος δρόμος κλείστηκε μετά από παρέμβαση του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα σε συνεργασία με το δήμο Παιονίας. Το αίτημα για συνάντηση είχε σταλεί τις προηγούμενες ημέρες στο ΤΑΙΠΕΔ από τον κ. Τζιτζικώστα, ο οποίος είχε σημειώσει ότι «στην περιοχή της Παιονίας συντελείται ένα έγκλημα», χαρακτηρίζοντας και ο ίδιος το τμήμα Χαλάστρας – Πολυκάστρου ως καρμανιόλα. Ο κ. Τζιτζικώστας είχε συμμετάσχει τον περασμένο Σεπτέμβριο σε έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Παιονίας για το συγκεκριμένο ζήτημα και στην κινητοποίηση που είχε γίνει με κατοίκους και φορείς της περιοχής στις αρχές Οκτωβρίου. Στη συνάντηση της ερχόμενης Τετάρτης ο δήμαρχος Παιονίας Κωνσταντίνος Σιωνίδης ο οποίος θα συμμετέχει στη σύσκεψη αναμένεται να περιγράψει την κατάσταση που επικρατεί στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα, ζητώντας να ληφθούν άμεσα μέτρα για την όσο το δυνατόν πιο ασφαλή κατάσταση του υπάρχοντος δρόμου και, ταυτόχρονα, να προχωρήσει η έναρξη των έργων κατασκευής κλειστού αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Πολύκαστρο–Χαλάστρα.

Οκτώ εκατ. αυτοκίνητα τον χρόνο
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο δήμος Παιονίας από τον συνοριακό σταθμό Ευζώνων, διέρχονται ετησίως από τον συγκεκριμένο δρόμο περίπου 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Το επίμαχο τμήμα από το Πολύκαστρο έως τη Χαλάστρα είναι περίπου 45 χιλιόμετρα. Ο δρόμος είναι αμφίδρομος, χωρίς διαχωριστικό στηθαίο, με μονή λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και από μια λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) σε κάθε ρεύμα, οι οποίες δεν λειτουργούν ποτέ. Τα τελευταία χρόνια έχουν καταγραφεί στη μακάβρια λίστα πάνω από 50 νεκροί και 160 βαριά τραυματίες σε τροχαία δυστυχήματα.

Πάνω από 50 νεκροί τα τελευταία χρόνια
Για του λόγου το αληθές αρκεί μια αναδρομή στα τροχαία των περασμένων μηνών όπου στις 10 Σεπτεμβρίου 2023 τέσσερις νεκροί και 49 τραυματίες ήταν ο απολογισμός του τροχαίου δυστυχήματος που σημειώθηκε στην εθνική οδό Ευζώνων όταν ένα λεωφορείο συγκρούστηκε με δύο ΙΧ αυτοκίνητα. Στις 20 Ιουλίου άλλο ένα τροχαίο έρχεται να προστεθεί στη λίστα ατυχημάτων που σημειώθηκε στο δρόμο, όταν «δίπλωσε» νταλίκα βυτιοφόρου στη νέα εθνική οδός Θεσσαλονίκης – Ευζώνων (ΠΑΘΕ), στο ύψος του Άσπρου, στο δήμο Παιονίας Κιλκίς, ύστερα από σύγκρουση Ι.Χ. αυτοκίνητο. Ο δρόμος παρέμεινε κλειστός για αρκετές ώρες ενώ από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν οι τρεις επιβάτες του αυτοκινήτου. Στις 6 Απριλίου του 2023 δύο άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαίο δυστύχημα στην εθνικό οδό Θεσσαλονίκης – Ευζώνων, όταν δύο οχήματα συγκρούστηκαν μετωπικά κοντά στην αερογέφυρα Πολυκάστρου, με αποτέλεσμα ο οδηγός του ενός να ανασυρθεί νεκρός. Ο συνοδηγός του οχήματος άφησε την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο. Αλλά και πριν από περίπου πέντε χρόνια, στις 26 Μαρτίου του 2018, τρεις γυναίκες έχασαν τη ζωή τους στο τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Ευζώνων, έπειτα από μετωπική σύγκρουση οχημάτων.

Μετ’ εμποδίων το έργο
Στη συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στην έδρα του Ταμείου είναι άγνωστο αν από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν στη σύσκεψη και εκπρόσωποι του υπουργείου Υποδομών και της Εγνατίας Οδού. Υπενθυμίζεται ότι η συντήρηση του συγκεκριμένου δρόμου είναι αρμοδιότητα της Εγνατίας Οδού ΑΕ, η οποία, όμως, έχει παραχωρηθεί, μετά από διαγωνιστική διαδικασία, από το ΤΑΙΠΕΔ στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.- EGIS PROJECTS SA. Ωστόσο, η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης είναι σε εκκρεμότητα από τα τέλη του 2021. Για το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου ο κ. Τζιτζκώστας είπε ότι ανήκε στην Εγνατία Οδό που προχώρησε σε μια διαδικασία να το αναλάβει ιδιώτης, ενώ η σύμβαση βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο. «Παρ’ όλα αυτά, είναι επιεικώς απαράδεκτο να υπάρχει σύμβαση υπογεγραμμένη από τον Αύγουστο του 2021, να είμαστε στα δύο και πλέον χρόνια μετά, και ακόμη να μην έχει ξεκινήσει η διαδικασία αναβάθμισης αυτού του οδικού τμήματος. Εμείς ταυτιζόμαστε απόλυτα με τα αιτήματα των πολιτών της Παιονίας και προσθέτουμε τη δική μας φωνή στη δική τους. Και γι’ αυτό, στην κινητοποίηση αυτή, πρότεινα αμέσως μετά τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, ανάλογα και με τα αποτελέσματα και τις επιλογές των συμπολιτών μας τόσο για την Περιφέρεια όσο και για το Δήμο της Παιονίας, να προκαλέσουμε μια συνάντηση με τους καθ’ ύλην αρμόδιους του ΤΑΙΠΕΔ, μεταξύ περιφερειάρχη, αντιπεριφερειάρχη, δημάρχου και των επικεφαλής των παρατάξεων, οι οποίοι παρέστησαν στην κινητοποίηση αυτή» πρόσθεσε ο περιφερειάρχης.

Τι λέει το υπουργείο
Στο ζήτημα αναφέρθηκε τις προηγούμενες ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος στη Βουλή μετά από επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Κιλκίς του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Στέφανου Παραστατίδη, στην οποία ο τελευταίος είχε θέσει τα προβλήματα οδικής ασφάλειας στο συγκεκριμένο τμήμα της ΠΑΘΕ. Όπως είπε ο κ. Ταχιάος, στόχος του υπουργείου είναι να διευκολυνθεί το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο σκοπεύει, μέχρι το τέλος του έτους, να κλείσει την σύμβαση με τον προτιμητέο επενδυτή. Ο βασικός προσανατολισμός του υπουργείου είναι ότι πρέπει να προχωρήσει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και να προτεραιοποιηθεί το έργο της κατασκευής του δεύτερου κλάδου καθόδου προς τη Θεσσαλονίκη, είπε ο κ. Ταχιάος. Για τα θέματα ασφάλειας της οδού, σημείωσε ότι πρέπει, κυρίως με μέτρα αστυνόμευσης, να ελεγχθεί ο δρόμος ώστε να μην υπάρχουν υπερβάσεις ορίων ταχύτητας και παράνομες προσπεράσεις.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *