Saturday , 4 May 2024

Τα γκρίζα σημεία του FlyOver και το “αγκάθι” των απαλλοτριώσεων

Του Γ.Κατσιάνη

Σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας θα ανακοινώσει από τη Θεσσαλονίκη την έναρξη των εργασιών για την αναβάθμιση της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης (FlyOver) μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

Το έργο, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ αφορά στην κατασκευή μιας υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (ΥΤΛ), μήκους 13 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερις λωρίδες, δύο συν λωρίδες έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.

Μάλιστα, για την έναρξη των εργασιών, θα αποκλειστεί η μία λωρίδα κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να προβάλει ως πιθανό το ενδεχόμενο πρόκλησης κυκλοφοριακού χάους, εξαιτίας των 2.500 οχημάτων την ώρα που θα αναζητούν διέξοδο.

“Αγκάθι” οι απαλλοτριώσεις

Ωστόσο, το thesseconomy.gr αποκαλύπτει σήμερα ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα οι απαλλοτριώσεις (!) για την κατασκευή του έργου.

Ειδικότερα, η μελέτη του έργου προβλέπει απαλλοτριώσεις για έκταση συνολικού εμβαδού 418 στρεμμάτων, για τα οποία να σημειωθεί ότι το ύψος της αποζημίωσης ανέρχεται μόλις σε 12 εκατ. ευρώ!  

Επίσης, άγνωστο παραμένει ποια θα είναι η επιβλέπουσα αρχή για την πορεία υλοποίησης του έργου.

Θα είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών;

Θα είναι η συντονιστική επιτροπή που συστάθηκε και στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι φορέων;

Επιπλέον, ποικίλα ερωτηματικά προκαλεί η αποζημίωση των 80 εκατ. ευρώ που καλείται να καταβάλλει το κράτος στον ανάδοχο, σε περίπτωση που το έργο “κολλήσει”, κατά τα πρότυπα της υποθαλάσσιας αρτηρίας.

Ύστερα απ’ όλα αυτά, είναι λογικό να φαντάζει ως πιθανό το FlyOver να έχει την εξέλιξη του Μετρό και την κατάληξη της υποθαλάσσιας αρτηρίας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *