Friday , 26 April 2024

Την ενδυνάμωση του branding της Θεσσαλονίκης βάζει στόχο ο Δήμος Θεσσαλονίκης

Η πρόθεση-πνεύμα αρμονικής συνεργασίας για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης κυριάρχησε στην εκδήλωση για τον τουρισμό, με την οποία συνεχίστηκαν οι εκδηλώσεις του ΕΕΘ, στο πλαίσιο της 84ης ΔΕΘ. Τίτλος της ήταν «Τουρισμός- η επόμενη μέρα και διοργανώθηκε από την Επιτροπή Τουρισμού του ΕΕΘ, με καλεσμένους εκπροσώπους όλων των εμπλεκόμενων τοπικών φορέων.  Από το βήμα της εκδήλωσης, ο νέος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, στην πρώτη του ομιλία για τον τουρισμό τόνισε την ανάγκη για ενδυνάμωση του Branding  της πόλης, μέσα από στοχευμένες διαδικασίες. 

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης Νίκος Νικολόπουλος σημείωσε ότι η αύξηση που παρατηρείται στον τουρισμό της Θεσσαλονίκης οφείλεται σε παράγοντες που μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει πλήρως κατανοητοί με συνέπεια να μην δίνεται η δυνατότητα στους επαγγελματίες του τουρισμού να αναλάβουν τις κατάλληλες δράσεις για να διατηρήσουν αλλά και να αυξήσουν τα ποσοστά επισκεψιμότητας της πόλης μας. “Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, μέσω της  Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης έχει συγκεκριμένες προτάσεις που θα οδηγήσουν σε πλήρη κατανόηση των παραγόντων που οδηγούν σε αύξηση του τουρισμού αλλά και σε άρτια καταρτισμένους επαγγελματίες του χώρου που θα είναι σε θέση να καλύψουν στο έπακρο τις ανάγκες των επισκεπτών της πόλης. Σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας καθώς και όλους τους τοπικούς φορείς τουρισμού της πόλης μπορούν και πρέπει να γίνουν δράσεις που θα βελτιώσουν την τουριστική ταυτότητα της Θεσσαλονίκης, επεσήμανε», τόνισε ο κ. Νικολόπουλος. 
Την εκδήλωση χαιρέτισαν η Βούλα Πατουλίδου, αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, ο Γιάννης Ασλάνης, Πρόεδρος του TCB, ο Ανδρέας Μανδρίνος, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης εκπρόσωπος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Θεσσαλονίκης, όπως και εκπρόσωποι όλων των κομμάτων.

Δήμος Θεσσαλονίκης

Αποσπασματικές, χωρίς στρατηγική και σχεδιασμό ήταν οι κινήσεις που έγιναν για τον τουρισμό στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια, παρόλο που παρατηρήθηκε βελτίωση, τόνισε από το βήμα της εκδήλωσης ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρουσίασε, η Θεσσαλονίκη παρουσίασε πολύ μικρότερη σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας, αύξηση στα ποσά που καταναλώνουν κατά την παρομονή τους οι τουρίστες στην πόλη, κάτι που όπως τόνισε πρέπει να μας απασχολήσει. Όπως και ο πολύ χαμηλός αριθμός των κατά κεφαλή διανυκτερεύσεων.  

“Οι προσπάθειες που έγιναν με στόχο την αύξηση των αφίξεων στην πόλη μας, δε συνδυάστηκαν με πρωτοβουλίες και σχεδιασμό για προσέλκυση τουριστών με υψηλότερο οικονομικό προφίλ”, τόνισε ο κ.Ζέρβας και πρόσθεσε: “οι ενέργειες και οι δράσεις που υλοποιήθηκαν, έγιναν αποσπασματικά, χωρίς να εντάσσονται σε έναν ενιαίο σχεδιασμό, χωρίς να στοχεύσουν ποιοτικά σημεία”. Ο κ.Ζέρβας τόνισε οτι δεν μηδενίζει τις προσπάθειες που έχουν γίνει, ωστόσο τα στοιχεία δείχνουν ότι η πόλη υστερεί σε ό,τι αφορά τις τιμές των δωματίων (που είναι χαμηλές), στο χρόνο διαμονής, στον τουρισμό κρουαζιέρας αλλά κυρίως στις υποδομές και στην εικόνα που βλέπει ο επισκέπτης και η οποία αφορά την καθαριότητα, την ασφάλεια και την τάξη.

“Στόχος είναι να γίνει η πόλη πόλος έλξης του παγκόσμιου τουρισμού. Διαπιστώνουμε ότι η πόλη έχει πολλαπλά πράγματα να προσφέρει στον φιλοξενούμενο. Αυτές οι δυνατότητες δεν έχουν φτάσει στους ανθρώπους που θα θέλαμε, ώστε να το επιλέξουν να έρθουν, να την επισκεφθούν” είπε ο κ.Ζέρβας και τόνισε ότι μεταξύ αυτών που απαιτούνται να γίνουν είναι η προώθηση και προβολή των στρατηγικών πλεονεκτημάτων με σκοπό την ανάδειξη της πόλης ως σημαντικό τουριστικό, εμπορικό, οικονομικό, πολιτιστικό, θρησκευτικό τουρισμό, η ενίσχυση της διαφήμισης και της τουριστική προώθησης και η διαμόρφωση της τουριστικής ταυτότητας – το Branding της Θεσσαλονίκης”. Στο  πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τον δήμαρχο πρέπει να γίνει ενδυνάμωση του Branding  της πόλης μέσα από στοχευμένες διαδικασίες. 

ΠΚΜ


Στην ανάγκη να υπάρξει συνεργασία με τους δήμους για περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού αναφέρθηκε ο τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος. “Ήρθε η ώρα να είμαστε πιο αποτελεσματικοί και ουσιαστικοί. Όπως έχει αναφέρει και ο περιφερειάρχης μας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο βασικός πυλώνας της ανάπτυξής μας είναι ο τουρισμός, ο οποίος δίπλα στην αγροτική παραγωγή και τη γαστρονομία του τόπου δημιουργεί ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα”, υπογράμμισε ο κ.Θάνος. “Αυτήν τη φορά έχουμε κι έναν πολύ ισχυρό σύμμαχο, την κεντρική κυβέρνηση, από την οποία περιμένουμε να λειτουργήσει πιο τεχνοκρατικά ώστε να δώσει σε όλους τους επαγγελματίες αλλά και σε εμάς τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε ένα καινούργιο ταξίδι πιο γρήγορο στο κομμάτι της τουριστικής υπηρεσίας, ενισχύοντας τους επαγγελματίες σε αυτήν την κατεύθυνση”πρόσθεσε. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *