Saturday , 27 April 2024

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, οι Ινδοί και οι επενδύσεις

Του Γ.Κατσιάνη

Μεταξύ των οικονομικών παραγόντων που συνόδευαν τον πρωθυπουργό στο πρόσφατο ταξίδι του στην Ινδία ήταν και ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος.

Στις διμερείς επαφές που πραγματοποιήθηκαν φέρεται να εκφράστηκε το ενδιαφέρον των Ινδών για συμμετοχή στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, δεδομένου και της εγγύτητας που έχει με τις όμορες βαλκανικές χώρες.

Η αναπτυξιακή πορεία που έχει χαράξει, τα τελευταία χρόνια η ΟΛΘ Α.Ε. σε συνδυασμό με μια σειρά από επενδύσεις και έργα που υλοποιούνται έχουν μετατρέψει το μεγαλύτερο λιμάνι της Βόρειας Ελλάδας σε…πόλο έλξης.

Επιπλέον, οι Ινδοί αναζητούν μια εμπορευματική “πύλη εισόδου” για την Ευρώπη καθώς τους ενδιαφέρει η ενίσχυση των οικονομικών σχέσεων με την Γηραιά Ήπειρο και ειδικότερα με την Ελλάδα.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης φαντάζει ως ιδανική περίπτωση, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας (Πειραιάς) ανήκει στους Κινέζους.

Επιπλέον, η αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου και το επενδυτικό ενδιαφέρον των Αράβων για το logistics center που επρόκειτο να δημιουργηθεί, δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια στους ταχέως αναπτυσσόμενους Ινδούς.

Ωστόσο, “αγκάθι” εξακολουθούν να αποτελούν οι διμερείς εμπορικές σχέσεις.

Ειδικότερα, την διετία 2022-2023 οι ελληνικές εξαγωγές προς την Ινδία έφτασαν τα 1,58 δισ. δολάρια ΗΠΑ όταν το αντίστοιχο μέγεθος για την Τουρκία ήταν σχεδόν τετραπλάσιο (6 δισ. δολάρια), το ίδιο διάστημα

Στο πλαίσιο της αναθέρμανσης των διμερών οικονομικών σχέσεων, εντάσσεται και το πρόσφατο ταξίδι του Κ. Μητσοτάκη, ο οποίος θέλει να προσελκύσει περισσότερους επενδυτές στη χώρα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *