Friday , 3 May 2024

Τρία καναντέρ κι ένα ελικόπτερο δασοπυρόσβεσης εδρεύουν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» -Συνδράμουν σε πυρκαγιές ανά την Ελλάδα

«Σε πλήρη ετοιμότητα είναι η Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας», καθώς όπως είπε στο thesseconomy.gr ο γενικός Διευθυντής Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Χαράλαμπος Στεργιάδης, «είμαστε στην κατηγορία 3 κι έχουμε ‘κλειστές’ δασικές εκτάσεις σε Θεσσαλονίκη, στη Χαλκιδική, στην Ημαθία, σε Σέρρες και Πιερία». Όσον αφορά τα εναέρια μέσα δασοπυρόσβεσης που διαθέτει η Κεντρική Μακεδονία ο κ. Στεργιάδης ανέφερε ότι «τρία καναντέρ (canadair) και ένα ελικόπτερο εδρεύουν στο αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’ τα οποία ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουν στον ελλαδικό χώρο τα διαχειρίζονται η γενική γραμματεία και το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας Κλιματικής Κρίσης. Εννοώ ότι μπορεί να έχουν συνδράμει σε περιοχές όπου μαίνονται πυρκαγιές και δεν έχουμε εμείς αυτή τη στιγμή».

Συνολικά 18 canadair
Η Ελλάδα διαθέτει 18 καναντέρ (canadair), 11 τύπου CL-215 και εφτά τύπου νεότερης γενιάς CL-415, με την τελευταία αγορά να χρονολογείται το 2004. Την τετραετία 2000-2004 η Ελλάδα αγόρασε 10 CL-415, αλλά τα τρία από αυτά δεν είναι διαθέσιμα λόγω ατυχημάτων. Το ίδιο ισχύει και για τα CL-215. Έξι από αυτά αποκτήθηκαν την περίοδο 1974-1979. Το διάστημα 1986-1990 αγοράστηκαν άλλα τέσσερα και το 1997 εντάχθηκαν ισάριθμα στο στόλο της πυροσβεστικής. Ο αρχικός αριθμός των 14 έχει μειωθεί σε 11 εξαιτίας ατυχημάτων.

Στη… μάχη της δασοπυρόσβεσης
Σύμφωνα με πληροφορίες δεν θεωρείται μικρός ο αριθμός των αεροσκαφών δασοπυρόσβεσης που διαθέτει η χώρα, όταν για παράδειγμα η Γαλλία -που έχει να καλύψει μια επικράτεια πέντε φορές μεγαλύτερη από την ελληνική και με πολύ περισσότερα δάση- διαθέτει 12 CL-415 και συνολικά 29 αεροσκάφη. Όμως παρά τον σχετικά ικανοποιητικό σε αριθμητικό επίπεδο στόλο που διαθέτει η χώρα μας, το πρόβλημα είναι υπαρκτό. Ένας από τους λόγους είναι ότι τα CL-215 δεν μπορούν να επιχειρήσουν σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες και συνήθως παραμένουν καθηλωμένα όταν η φωτιά βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο. Επιπλέον, σύμφωνα με τις ίδιες πάντα πληροφορίες -αν και θεωρούνται πολύ ισχυρά αεροσκάφη, η «αχίλλειος πτέρνα τους», που είναι ο κινητήρας, παρουσιάζει συχνά προβλήματα γεγονός που τα… στέλνει στο συνεργείο.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *