Friday , 26 April 2024

Τραγωδία στα Τέμπη: Προς πάσα κατεύθυνση οι έρευνες των Αρχών – Νέα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας

Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών φέρνει κάθε μέρα και νέες αποκαλύψεις στο φως τς δημοσιότητας για τις εγκληματικές ελλείψεις που υπάρχουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Σύμφωνα με αυτοψία της Πυροσβεστικής αποκαλύφθηκε πως από τα 18 τούνελ στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, τα 15 είναι ακατάλληλα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η αυτοψία γίνεται εδώ και έναν χρόνο, σε σήραγγες μεγαλύτερες των 1000 μέτρων, δηλαδή πολύ πριν από τη μοιραία σύγκρουση. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2023 είχε ολοκληρωθεί ο έλεγχος στις 15 από τις 18 σήραγγες. Τα ευρήματα και στις 15 είναι κοινά. Υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε μέτρα πυρασφάλειας, δεν υπάρχει πρόβλεψη για την πρόσβαση πυροσβεστικό υλικού και πρόσβαση σωστικών συνεργείων, είναι δύσκολη ή αδύνατη επικοινωνία εντός του τούνελ (ασύρματοι – κινητά), είναι ακατάλληλος ο φωτισμός έκτακτης ανάγκης, δεν υπάρχουν έξοδοι διαφυγής (έλλειψη ή ακαταλληλότητα) και είναι προβληματική η συντήρηση εξαερισμού. Για κάθε μία από τις αυτοψίες η Πυροσβεστική έχει υποβάλλει κάποια επικαιροποιημένα σχέδια ενώ έχει κάνει και ένα σχετικό έγγραφο προς την ηγεσία της κυβέρνησης και το αρμόδιο υπουργείο.

Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου
Την ίδια ώρα ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος, με έγγραφη παραγγελία του, ζήτησε από τον μεταβατικό διοικητή και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΕ ΑΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, την αποστολή όλων των φακέλων για τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια σε όλο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Όπως αναφέρεται στην παραγγελία του κ. Ντογιάκου, η διοίκηση του ΟΣΕ υποχρεούται να ενημερώσει την ανωτάτη εισαγγελική αρχή, πόσα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια, πού έγιναν, πόσα θύματα υπήρχαν, πόσοι έχασαν τη ζωή τους, πόσοι τραυματίστηκαν και τι έγινε με την αναζήτηση ποινικών ευθυνών για τους υπαίτιους. Η ενέργεια αυτή του κ. Ντογιάκου αποσκοπεί στο να ελεγχθεί, αν οι ευθύνες που αποδόθηκαν για τα δυστυχήματα των τελευταίων 15 ετών ήταν οι προσήκουσες ή μήπως εκτός από εκείνους που πιθανά διώχθηκαν ποινικά ή καταδικάστηκαν ή αθωώθηκαν, υπήρχαν και άλλα άτομα στους οποίους οι έρευνες δεν στράφηκαν και οι σχετικές δικογραφίες πρέπει να επαναξιολογηθούν. Όπως είναι γνωστό, ο κ. Ντιογιάκος έχει ζητήσει και μελετά τον φάκελο για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης που σημειώθηκε το Μάιο 2017 και είχε 4 νεκρούς και 10 τραυματίες, για το οποίο δικάστηκε μόνον ο ένας από τους μηχανοδηγούς που επέζησε του δυστυχήματος και ο οποίος αθωώθηκε. Σε βάθος 15ετίας προσδιόρισε τον έλεγχο για τις συμβάσεις του ΟΣΕ και ο προϊστάμενος της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες (ξέπλυμα βρόμικου χρήματος) Χαρ. Βουρλιώτης.

Η τραγωδία στα Τέμπη
Εν τω μεταξύ οι έρευνες για τη φονική σύγκρουση των Τεμπών συνεχίζονται. Σύμφωνα με πληροφορίες οι αρχές ερευνούν ακόμα και το ενδεχόμενο ο μοιραίος σταθμάρχης Λάρισας να μην βρισκόταν στην θέση του την ώρα που αναχώρησε η αμαξοστοιχία Intercity. Σύμφωνα με πληροφορίες, το τρένο φεύγει στις 23:06΄ και ο σταθμάρχης θα μπορούσε να δει τις λυχνίες με κόκκινο χρώμα και να ειδοποιήσει τους μηχανοδηγούς ώστε να σταματήσει. Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, ο σταθμάρχης θα μπορούσε να επικοινωνήσει με τους μηχανοδηγούς ακόμα και εάν δεν βρίσκεται στα σταθμαρχείο, μέσω μίας φορητής συσκευής που έχουν οι σιδηροδρομικοί. Όλα αυτά είναι υπό έρευνα και θα διαπιστωθούν όταν θα γίνει ή άρση τηλεφωνικού απορρήτου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *