Thursday , 25 April 2024

Τρεις πόλεις διεκδικούν την επένδυση των 100 εκατ. ευρώ της γερμανικής Next.e.GO

Του Γ. Κατσιάνη

Σε… πολύφερνη νύφη έχει μετατραπεί η ελληνική περιφέρεια για την επένδυση των 100 εκατ. ευρώ της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Next.e.GO SE.

Μετά την πρόσφατη υπογραφή της σχετικής συμφωνίας, παρουσία του πρωθυπουργού, Κ. Μητσοτάκη, το επόμενο βήμα είναι η αναζήτηση του χώρου όπου θα εγκατασταθεί η βιομηχανική μονάδα, η οποία θα παράγει 30.000-40.000 ηλεκτρικά οχήματα, ετησίως.

Σύμφωνα με το επιχειρησιακό πλάνο της εταιρείας, σε πρώτη φάση θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας για τη λειτουργία του εργοστασίου, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2023.

Οι υποψήφιοι «μνηστήρες»

Μεταξύ των πόλεων που φέρονται να διεκδικούν την εγκατάσταση της βιομηχανικής μονάδας και τα οικονομικά οφέλη που θα προκύψουν από τη λειτουργία της είναι δύο πόλεις με λιμάνι, η Καβάλα και ο Βόλος.

«Παρά τις φήμες που υπάρχουν, δεν έχουμε ακόμα κάποια επίσημη πρόταση σχετικά με την κατασκευή του εργοστασίου στο νομό», δήλωσε στο thesseconomy.gr, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας, Μάρκος Δέμπας. 

Ωστόσο, υπογράμμισε πως η περιοχή πληροί τις προϋποθέσεις για τη φιλοξενία της βιομηχανικής μονάδας καθώς εκτός από το λιμάνι, έχει σύνδεση και με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ.

Εξάλλου, με επιστολή του προς τον υφυπουργό Εξωτερικών, Κώστα Φραγκογιάννη, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, Αριστοτέλης Μπασδάνης, χαρακτηρίζει «άκρως σπουδαία και σημαντική» τη συγκεκριμένη επένδυση.  

«Στην περιοχή της Μαγνησίας υπάρχει η Α’ Βιομηχανική Περιοχή [Α’ ΒΙ.ΠΕ.] στην οποία είναι εγκατεστημένες δεκάδες βιομηχανίες και βιοτεχνίες, οι οποίες λειτουργούν εντός ενός ασφαλούς και λειτουργικού περιβάλλοντος τόσο για τις ίδιες όσο και για τους εργαζόμενους σε αυτές», τονίζει, μεταξύ άλλων ο κ. Μπασδάνης και επισημαίνει πως «στην Α’ ΒΙΠΕ, πριν μερικά έτη, λειτουργούσε με απόλυτη επιτυχία εργοστάσιο αυτοκινήτων της εταιρείας ΤΕΟΚΑΡ, ομίλου Θεοχαράκη, το οποίο κατασκεύαζε οχήματα με τις εμπορικές επωνυμίες Datsun – Nissan της αντίστοιχης ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η δε παραγωγή άγγιξε τις 200.000 αυτοκίνητα».

Να σημειωθεί ότι μεταξύ των υποψηφίων για την κατασκευή της συγκεκριμένης βιομηχανικής μονάδας είναι και η Κοζάνη.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *