Thursday , 2 May 2024

«Φωτιά» η τιμή του κακάο – «Πικρή» η σοκολάτα – Στην Ελλάδα αυξήθηκαν τον Φεβρουάριο κατά 5,8% τα σοκολατοειδή

Συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό το… ράλι στη διεθνή τιμή του κακάο, γεγονός που συμπαρασύρει σε αυξήσεις των τιμών στη σοκολάτα αλλά και σε προϊόντα όπως μπισκότα, παγωτά, δημητριακά, κρουασάν και γλυκά, προϊόντα στα οποία αποτελεί βασικό συστατικό. Ενόψει του Πάσχα και της αγοράς των πασχαλινών αβγών οι τιμές αναμένεται να διαμορφωθούν βάσει του stock, σε σοκολάτα και κακάο, που είχαν φροντίσει να προμηθευτούν το προηγούμενο διάστημα οι επαγγελματίες.

Ανατιμήσεις σε σχέση με πέρσι
Στην Ελλάδα οι ανατιμήσεις στα προϊόντα με πρώτη ύλη στο κακάο κυμαίνονται έως τώρα σε μονοψήφιο ποσοστό με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Τον Φεβρουάριο του 2024 η κατηγορία «ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά» κατέγραψε άνοδο κατά 5,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Με δεδομένο ότι έως τώρα δεν φαίνονται σημάδια αποκλιμάκωσης σε διεθνές επίπεδο – όταν πλέον τα διαθέσιμα αποθέματα της πρώτης ύλης που έχουν αγοραστεί από τις επιχειρήσεις στις παλαιότερες τιμές εξαντληθούν- οι νέες ανατιμήσεις φαίνεται πως θα είναι αναπόφευκτες. Αυτό αναμένεται να επηρεάσει προϊόντα με βάση το κακάο που πωλούνται τόσο στα σούπερ μάρκετ και σε εξειδικευμένα καταστήματα τροφίμων όσο και της εστίασης.

Ρεκόρ τιμών
Μέσα σε λίγους μήνες η τιμή του κακάο σχεδόν τριπλασιάστηκε ενώ την τελευταία εβδομάδα κατέρριψε ένα ακόμη ρεκόρ, ξεπερνώντας ακόμη και το όριο των 10.000 δολαρίων ανά τόνο. Αιτία για το συνεχιζόμενο ράλι είναι η μικρή συγκομιδή από τις μεγάλες χώρες – παραγωγούς της Δυτικής Αφρικής, όπως η Γκάνα και η Ακτή Ελεφαντοστού, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 60% της παγκόσμιας παραγωγής. Αναλυτές εκτιμούν ότι η συγκομιδή στις δύο αυτές χώρες έχει καταρρεύσει τουλάχιστον στο ένα τρίτο, δημιουργώντας σημαντικό έλλειμμα στην αγορά.

Η σοκολάτα είδος πολυτελείας;
Διεθνείς αναλυτές εκτιμούν η σοκολάτα μετατρέπεται σε ένα νέο είδος… πολυτελείας καθώς προβλέπουν επιπλέον ανατιμήσεις που θα επιβαρύνουν τους καταναλωτές τους προσεχείς μήνες κι ενώ ήδη μεγάλες ευρωπαϊκές σοκολατοβιομηχανίες έχουν προειδοποιήσει για αυξήσεις. Αναζητώντας εναλλακτικές μάλιστα, αρκετές επιχειρήσεις στο εξωτερικό έχουν αρχίσει να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται είτε μειώνοντας το μέγεθος των προϊόντων τους είτε διαφοροποιώντας τα συστατικά τους και την περιεκτικότητα σε κακάο.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *