Τα συνοικιακά καταστήματα “τόνωσε” ο COVID-19

Τα συνοικιακά καταστήματα “τόνωσε” ο COVID-19

82
SHARE

Η πανδημία του κορωνοϊού άλλαξε τις καταναλωτικές συνήθειες. Οι καταναλωτές στρέφονται πλέον προς τα μαγαζάκια της γειτονιάς . Αυτό καταγράφει νέα πανευρωπαϊκή έρευνα που διεξήγαγε η Mastercard. Έτσι,  3 στους 4 καταναλωτές (74%) τείνουν να πραγματοποιούν όλο και περισσότερες αγορές στα καταστήματα της γειτονιάς τους, σε σχέση με τις αντίστοιχες συναλλαγές τους πριν από ένα χρόνο.

Γεγονός, που σύμφωνα με την εταιρεία καταδεικνύει ότι ναι μεν η λειτουργία των Μικρομεσαίων επιχειρήσεων έχει διαταραχθεί απ’ την πανδημία αλλά με τα κατάλληλα εργαλεία η δυσχερής κατάσταση μπορεί να αντιστραφεί. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα η Mastercard δεσμεύει 250 εκατ. δολ. για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και εμπόρων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές εμφανίζονται ευαισθητοποιημένοι σχετικά με τη βιωσιμότητα των τοπικών καταστημάτων στις γειτονιές τους. Κύριος τρόπος υποστήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αναφέρεται η αύξηση των αγορών απο τοπικά καταστήματα (49%). Παράλληλα, οι καταναλωτές σημειώνουν πως έχουν αναπτύξει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους καταστηματάρχες της γειτονιάς τους (28%), ενώ εμπιστεύονται όλο και περισσότερο προτάσεις αγορών που προέρχονται απο γείτονές τους ή ανθρώπους που πραγματοποιούν αγορές στην ίδια τοπική κοινωνία (26%).

Δύο στους τρεις Ευρωπαίους (65%) αναφέρουν πως έχουν επανεκτιμήσει την αξία των αγορών από τα καταστήματα της γειτονιάς τους, απο το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού και έπειτα, αναφέροντας τη διευκόλυνση (50%), τις μικρότερες ουρές στα μεγάλα πολυκαστήματα (40%) και τον περιορισμό των μετακινήσεων (31%), ως τους τρεις βασικότερους λόγους.

Επίσης, σχεδόν τρεις στους τέσσερις καταναλωτές (72%) σημειώνουν πως προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα από εμπόρους που γνωρίζουν, ενώ στο ίδιο ποσοστό (72%) δηλώνουν πως εμπιστεύονται πολύ περισσότερο τις προτάσεις τους για τις αγορές τους.

Η περίοδος του lockdown, εκτός από τη διάθεση υποστήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, έχει επαναφέρει και παραδοσιακές αξίες, καθώς το 58% των ερωτηθέντων δηλώνει πως χαιρετάει πιο αβίαστα τους γείτονες του σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Επιπλέον, 1 στους 5 (19%) αναφέρει πως διαθέτει εφεδρικό κλειδί του σπιτιού της διπλανής πόρτας, 44% δηλώνει πως βοηθάει τον γείτονά του στην παραλαβή διαδικτυακών παραγγελιών, ενώ το 18% των ερωτηθέντων σημειώνει πως έχει δημιουργήσει μία κοινή συνομιλία με τους γείτονες του στις πλατφόρμες και εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης.

H έρευνα επισημαίνει ότι τα ταχυδρομεία, τα μπαρ, τα σχολεία, τα πάρκα και τα ψιλικατζίδικα, αποτελούν τα χαρακτηριστικότερα σημείων της εκάστοτε γειτονιάς.

Η Δεκάδα των χαρακτηριστικότερων σημείων αποτελείται από:

1) Σχολείο
2) Καφετέρια
3) Φούρνος
4) Ταχυδρομεία
5) Πάρκο
6) Ψιλικατζίδικο
7) Μπαρ
8) Εκκλησία
9) Βιβλιοθήκη
10) Κρεοπωλείο

Το πρόγραμμα στήριξης της Mastercard

Στην Ευρώπη, η Mastercard έχει ξεκινήσει να προσφέρει ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών για την υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όπως οι πλατφόρμες Business Unusual (vCITA) και Mastercard Trade Solution (Octet). Οι συγκεκριμένες πλατφόρμες δίνουν την ευκαιρία στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εκσυγχρονίσουν τις υπηρεσίες τους, βελτιώνοντας τις λειτουργικές τους δυνατότητες, μέσα από καινοτόμες εφαρμογές που ξεφεύγουν από τα όρια της παραδοσιακής τραπεζικής.

Για την υποστήριξη και ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα και την Κύπρο, η Mastercard, από την 1η Ιουλίου, προσφέρει τη νέα ψηφιακή υπηρεσία Virtual Personal Assistant. Όλες οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που διαθέτουν εταιρική κάρτα Mastercard®, έχουν δωρεάν, απεριόριστη και αποκλειστική πρόσβαση σε έναν «ψηφιακό προσωπικό βοηθό», απολαμβάνοντας ένα ευρύ φάσμα υποστηρικτικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών, για όλες τις πτυχές της δραστηριότητας και των επαγγελματικών αναγκών τους.

LEAVE A REPLY