«Η ναυτιλία αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα μίας παραγωγικής και δημιουργικής Ελλάδας», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης, από το βήμα του 7ου Export Summit με θέμα την ανάπτυξη της Θαλάσσιας Οικονομίας «Fostering Maritime Economy», που πραγματοποιείται σήμερα στην πόλη με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Εξαγωγέων ΣΕΒΕ, τονίζοντας παράλληλα ότι οι επενδύσεις που γίνονται εντός και εκτός του ΟΛΘ, κυρίως στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ανοίγουν νέους δρόμους ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη και το λιμάνι της.
Στην ενίσχυση των δυνατοτήτων και του ρόλου του λιμένα, πρόσθεσε ο κ.Κουβέλης, θα συμβάλλει το έργο σύνδεσης του 6ου προβλήτα με τη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, έργο προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ που αναμένεται να υλοποιηθεί εντός του 2022. Σε αυτό το νέο αναπτυξιακό σκηνικό μεγάλη συμβολή αναμένεται να έχει, τόνισε ο κ. Κουβέλης, η δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, έργοy υπό δημοπράτηση.
O Κουβέλης αναφέρθηκε στο νέο μοντέλο ανάπτυξης των ελληνικών λιμανιών, το μοντέλο των υποπαραχωρήσεων που είναι το κυρίαρχο ευρωπαϊκό μοντέλο.
Απ΄την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Δρ.Γιώργος Κωνσταντόπουλος, τόνισε ότι η ναυτιλία πρέπει να αποτελέσει τον καπετάνιο της ελληνικής οικονομίας και να συμπαρασύρει ανοδικά και άλλους κλάδους, όπως και τις συνέργειες που απαιτούνται μεταξύ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά.
“Δεν βλέπουμε τίποτε ανταγωνιστικά, μόνο συνεργατικά και ευχαριστούμε που το μεγάλο λιμάνι της χώρας και οι παράγοντες του Ναυτιλιακού Κλάδου, αγκαλιάζουν την προσπάθειά μας”, ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: “Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναβαθμίζεται, οι υποδομές γύρω από το Λιμάνι εκσυγχρονίζονται, η Θεσσαλονίκη με το λιμάνι της στο κέντρο, μπορεί να αναδειχθεί σε διακομιστικό hub για προϊόντα που παράγονται στην ανατολή και καταναλώνονται στη Δύση. Γύρω από το Λιμάνι μπορούν να ανθίσουν παραγωγικές εταιρείες, μεταφορικές και logistics, αλλά και υπηρεσιών, τραπεζικών, ασφαλιστικών τραπεζικών”.