Thursday , 25 April 2024

7ο Export Summit (13 Ιουνίου): Διασύνδεση της βορειοελλαδικής βιομηχανίας, εμπορίου και υπηρεσιών με τη ναυτιλία

H ανάπτυξη της διασύνδεσης της ναυτιλίας και των συναφών κλάδων με την ελληνική και ιδιαίτερα τη βορειοελλαδική βιομηχανία, το εμπόριο και τις υπηρεσίες είναι ο στόχος του 7ου Export Summit, το οποίο διοργανώνει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων – ΣΕΒΕ, την Πέμπτη 13 Ιουνίου 2019 στο Porto Palace Hotel στη Θεσσαλονίκη, με θέμα “Fostering Maritime Economy”.

Η θεματολογία του συνεδρίου θα καλύψει πολλές πτυχές της θαλάσσιας οικονομίας (ναυτιλία σε όλες τις μορφές της, ναυτιλιακό εξοπλισμό, τεχνολογία, παροχή υπηρεσιών, κλπ.) έτσι ώστε να παρουσιαστεί η υφιστάμενη κατάσταση και να γίνει αντιληπτή η τεράστια δυναμική και προοπτική ανάπτυξης παραγωγής προϊόντων και παροχής υπηρεσιών με προορισμό την παγκόσμια ναυτιλία και τη θάλασσα ευρύτερα.

Όπως επισήμανε νωρίτερα σε συνέντευξη τύπου ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Δρ Γιώργος Κωνσταντόπουλος, “η κυριαρχία της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων, ο κύκλος εργασιών της παγκόσμιας αγοράς ναυτιλιακού εξοπλισμού και η εξέχουσα θέση της ελληνικής ναυτιλίας διεθνώς, καθιστούν ιδιαίτερα σημαντική και επίκαιρη την επιλογή του θέματος του επικείμενου Συνεδρίου του ΣΕΒΕ. Επίσης, επιτακτική είναι η πραγματοποίηση ενός Συνεδρίου για θέματα θαλάσσιας οικονομίας στη Θεσσαλονίκη, που είναι παραγωγικό και εξαγωγικό κέντρο με σημαντική γεωγραφική θέση και προοπτικές ανάπτυξης, μεταξύ άλλων, ενός οικοσυστήματος γύρω από το λιμάνι της που αναβαθμίζεται, αποκτώντας το ρόλο που του ανήκει».

Η δυναμική της ελληνόκτητης ναυτιλίας στον παγκόσμιο θαλάσσιο ιστό και η συμβολή της στην ελληνική οικονομία αποτυπώνεται και στους σχετικούς αριθμούς, καθώς οι εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών ανήλθαν σε 9,1 δισεκατ. ευρώ το 2017. Ένα, επίσης, σημαντικό στοιχείο προκύπτει από μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς η επονομαζόμενη «Μπλε Οικονομία» (Blue Economy) παράγει 6 δις. προστιθέμενη αξία στην Ελλάδα, ενώ το 9,4% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας απασχολείται σε κλάδους της μπλε οικονομίας.

Όπως προκύπτει επίσης από μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδας, η παγκόσμια αγορά ναυτιλιακού εξοπλισμού προσέγγιζε τα 120 δισεκατ. ευρώ το 2015, ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες δημιουργούν ετήσια ζήτηση της τάξης των 8 δις. ευρώ ετησίως. Εντούτοις, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, η ευκαιρία αυτή παραμένει ανεκμετάλλευτη, καθώς η ελληνική παραγωγή ναυτιλιακού εξοπλισμού ανέρχεται σε μόλις 150 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας το 0,1% της παγκόσμιας παραγωγής. Σύμφωνα μετον Σύνδεσμο Εξαγωγέων-ΣΕΒΕ αν βελτιώσουμε κάποιους σημαντικούς ανασταλτικούς παράγοντες όπως είναι η χαμηλή καινοτομική δράση και η περιορισμένη ανάπτυξη συνεργατικών σχημάτων της Ελλάδας, η ελληνική παραγωγή ναυτιλιακού εξοπλισμού θα μπορούσε να φτάσει τα 700 εκατ. ευρώ το χρόνο, καλύπτοντας το 0,6% της παγκόσμιας παραγωγής.

Στην κατεύθυνση αυτή, ο ΣΕΒΕ ξαναθέτει ένα πάγιο αίτημά του, τη δημιουργία μίας Ελαφράς Ναυτοπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ή/και τη δημιουργία Ζώνης Παθητικής Τελειοποίησης, όπως υπάρχουν σε λιμάνια στην Πορτογαλία, την Ολλανδία και την Ισπανία, η οποία υπό την προϋπόθεση της παροχής φορολογικών και αναπτυξιακών κινήτρων θα μπορούσε να γίνει πόλος έλξης για φάση/φάσεις στην αλυσίδα τελειοποίησης μεταποιητικών προϊόντων πολλών κλάδων όπως λ.χ. των κλάδων ένδυσης και τροφίμων.

Στη συνέχεια ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του ΣΕΒΕ κ. Παναγιώτης Χασάπης παρουσίασε τους ομιλητές και τους συντονιστές του Συνεδρίου, καθώς και το πρόγραμμα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *