Με όπλο έρευνα που καταδεικνύει ότι 8 στους 10 καταναλωτές ψωνίζουν συχνότερα ψωμί από τον φούρνο της γειτονιάς, για τον οποίον εκτιμούν επίσης ότι έχει και καλύτερη ποιότητα ψωμιού και χαμηλότερες τιμές σε σύγκριση με άλλα σημεία πώλησης (bake off), η οποία παρουσιάστηκε σήμερα στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου για τις εκθέσεις Detrop Boutique και Artozyma, η Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδος ξεκινάει να δώσει νέα “μάχη” για την επαναφορά του όρου αρτοποιείο-φούρνος στους πραγματικούς αρτοποιούς
Η Θεσσαλονίκη έχει πολύ… ψωμί όλο τον χρόνο και όχι μόνο κατά τη διάρκεια της Artozyma, σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, Μιχάλης Μούσιος. Ο ίδιος έκανε γνωστό ότι στη χώρα υπάρχουν 14.000 αρτοποιοί που απασχολούν άμεσα ή έμμεσα 140.000 εργαζόμενους, ενώ σημείωσε πως τις επόμενες ημέρες η Ομοσπονδία θα προωθήσει στην κυβέρνηση το αίτημά της για την επαναφορά του όρου αρτοποιείο-φούρνος στους πραγματικούς αρτοποιούς. Οπως τόνισε ο κ.Μούσιος, η βιοτεχνία αρτοποιΐας έχασε το 10% του τζίρου της, από τότε, που με το Τρίτο Μνημόνιο, επιτράπηκε να ονομάζονται φούρνοι τα καταστήματα που προβαίνουν στο ψήσιμο ψωμιού από κατεψυγμένη ζύμη, ζύμη που ως επί το πλείστον είναι εισαγόμενη. “Έχουμε καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση στον υφυπουργό κ. Παπαθανάση και ζητάμε να καταργηθεί η μνημονιακή διάταξη, ώστε η παραγωγή ψωμιού να γυρίσει στους φουρναρέους», τόνισε σχετικά ο κ. Μούσιος.
Σύμφωνα, δε, με την έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Ομοσπονδίας από τις 21 έως τις 24 Οκτωβρίου 2019 σε δείγμα 603 καταναλωτών και παρουσιάστηκε σήμερα, προέκυψε ότι οκτώ στους δέκα ψωνίζουν συχνότερα ψωμί από τον φούρνο της γειτονιάς, για τον οποίο θεωρούν σε αντίστοιχη αναλογία ότι διαθέτει και την καλύτερη ποιότητα. Επίσης 4 στους 10 πιστεύουν ότι ο φούρνος έχει χαμηλότερες τιμές στο ψωμί από άλλα σημεία πώλησής του.
Την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών έχει το χωριάτικο ψωμί με ποσοστό 41,3%, ενώ ακολουθούν λευκό και το ολικής άλεσης με ποσοστά 29,7% και 29% αντίστοιχα και ανοδικά κινείται το ψωμί για τοστ, με 22,9%.
Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, ο καταναλωτής, όταν ακούει τη λέξη ψωμί, το σημείο πώλησης που έρχεται στο νου του, σε ποσοστό 88%, είναι ο φούρνος της γειτονιάς, ενώ αρτοποιός για το 82,4% των ερωτηθέντων, είναι αυτός που ζυμώνει το ψωμί κι’ όχι αυτός που μόνο το ψήνει και ποσοστό 68,5% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι η ποιότητα του ψωμιού τα τελευταία χρόνια υποβαθμιστεί, όπως και, ότι μόνο το ψωμί που πωλούν οι φούρνοι είναι φρέσκο (για 61,4%).