Saturday , 20 April 2024

e-Commerce: Πρωταθλήτρια σε ρυθμό ανάπτυξης η Ελλάδα με 77% το 2020

Πρωταθλήτρια στη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου αναδεικνύεται η Ελλάδα. Κατά το 2020 πέτυχε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης, όσον αφορά  στον κύκλο εργασιών, μεταξύ 37 χωρών της Ευρώπης, με ποσοστό 77%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Μολβαδία με 49% και στην τρίτη θέση η Ρωσία με 41%.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την Ευρωπαϊκή Εκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2021, που δημοσίευσαν από κοινού ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, το E-commerce Europe και το EuroCommerce.

Σύμφωνα με την έρευνα, κατά το 2020 ο συνολικός τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη έφτασε στα 757 δισ. €, έναντι 690 δισ. € το 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 10%. Η περυσινή χρονιά ήταν ιδιαίτερη, καθώς σημαδεύτηκε από την πανδημία της COVID-19 και το συνακόλουθο, σημαντικό ρόλο του ηλεκτρονικού εμπορίου τόσο για την κοινωνία όσο και για την οικονομία.

Αυτό αντικατοπτρίζεται επίσης στα στοιχεία για την ανάπτυξη, τα οποία παρέμειναν σημαντικά (10%),αλλά μειώθηκαν ελαφρώς σε σύγκριση με το 2019 (14%). Η έξαρση της  COVID-19 έδωσε σημαντική ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά η απότομη πτώση των διαδικτυακών πωλήσεων στον τομέα του τουρισμού και των υπηρεσιών (εκδηλώσεις, εισιτήρια κ.ά.) συνέβαλε στη συγκράτηση της συνολικής ανάπτυξης.

Σύμφωνα με την έρευνα, η πανδημία είχε τεράστιο αντίκτυπο στις εξελίξεις στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Το lockdown επιτάχυνε την υπάρχουσα τάση προς την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση των καταστημάτων. Οι επενδύσεις των επιχειρήσεων στα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων, οι οποίες είχαν αρχικώς προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν σε αρκετά χρόνια, έγιναν σε λίγους μήνες.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτέλεσε σανίδα σωτηρίας για τους καταναλωτές, καθώς περιορισμοί, όπως το αναγκαστικό κλείσιμο καταστημάτων, τους εμπόδισαν να αγοράσουν ό,τι χρειάζονταν στα καταστήματα. Ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει αντισταθμίσει πλήρως τις απώλειες που υπέστησαν πολλές ΜΜΕ με φυσικά καταστήματα, έχει απορροφήσει μεγάλο μέρος του οικονομικού σοκ. Ωστόσο, απαιτούνται περαιτέρω εργασίες για να διασφαλιστεί ότι ο ευρύτερος τομέας του λιανικού εμπορίου μπορεί να επωφεληθεί βέλτιστα από τις λύσεις που προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός.

Η έκθεση του 2021 καταδεικνύει ότι η Δυτική Ευρώπη είναι η ισχυρότερη περιοχή, όσον αφορά τον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, διακρατώντας το 64% του συνολικού κύκλου εργασιών για το 2020. Η Νότια Ευρώπη ακολουθεί στη δεύτερη θέση με μόλις 16% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ στις επόμενες θέσεις βρίοκονται η Κεντρική Ευρώπη (8%), η Βόρεια και η Ανατολική Ευρώπη (και οι δύο 6%)

Ηγετικές θέσεις, όσον αφορά στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, εξακολουθούν να κατέχουν το Ηνωμένο Βασίλειο (236 δισ. €), η Γαλλία (112 δισ. €), η Γερμανία (93,6 δισ. €) και η Ισπανία (68,4 δισ. €).

Ωστόσο, οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφηκαν στην Ελλάδα (77%), τη Μολδαβία (49%), τη Ρωσία (41%), την Ελβετία, τη Βόρεια Μακεδονία (37%), και τη Σουηδία (36%).

Εξάλλου, σύμφωνα με την έρευνα, η χρήση του διαδικτύου στην Ευρώπη αυξήθηκε σε 89% το 2020, έναντι 87% το 2019 και 85% το 2018, με τη Δυτική Ευρώπη (95%) να βρίσκεται στηνπρώτη θέση. Ο αριθμός των διαδικτυακών αγοραστών αυξήθηκε ταχύτερα κατά τη διάρκεια του 2020, σε σχέση με τα τελευταία τέσσερα έτη, με το 71% του πληθυσμού να έχει αγοράσει από ηλεκτρονικό κατάστημα (έναντι 66% το 2019 και 64% το 2018).

Η Δυτική Ευρώπη διαθέτει το υψηλότερο ποσοστό ηλεκτρονικών αγοραστών (86%), ακολουθούμενο από τους καταναλωτές της Βόρειας Ευρώπης (82%). Το Ηνωμένο Βασίλειο είχε το υψηλότερο ποσοστό διαδικτυακών αγοραστών (92%), ακολουθούμενο από τις Κάτω Χώρες (91%), τη Δανία και την Ελβετία (90%), τη Γερμανία και τη Νορβηγία (87%), και τη Σουηδία (86%).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *