Thursday , 9 May 2024

ΟΑΣΘ: Από σήμερα μειωμένος ο στόλος – Στους δρόμους 240-250 αστικά λόγω καλοκαιριού – Άμεση η ανάγκη πρόσληψης 400 οδηγών για το χειμώνα

Πρώτη Ιουλίου «και από σήμερα κυκλοφορούν 240-250 αστικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Δεν μπορώ να πω ότι είναι λιγότερα απ’ ό,τι ήταν πέρσι το καλοκαίρι», επισημαίνει στο thesseconomy.gr ο πρόεδρος του σωματείου εργαζόμενων του ΟΑΣΘ Γιάννης Δήμκας. Και όπως εξηγεί «σαφέστατα η δύναμη είναι μειωμένη. Όμως το σημαντικότερο πρόβλημα το αντιμετωπίζουμε τους χειμερινούς μήνες όταν αντί για 380 λεωφορεία βγαίνουν στους δρόμους μόνο 260. Δηλαδή είναι γύρω στο 60% της δύναμης.Το καλοκαίρι όμως επειδή ακριβώς είναι λιγότερη η δύναμη το πρόβλημα δεν είναι τόσο έντονο όσο είναι τους χειμερινούς μήνες. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και το καλοκαίρι. Στη θερινή περίοδο (από 1η Ιουλίου έως 30 Αυγούστου) η δύναμη είναι ούτως ή άλλως μειωμένη. Δηλαδή αντί για 380 οχήματα που κυκλοφορούν τη χειμερινή περίοδο συνήθως κυκλοφορούν περίπου 260-270. Το χειμώνα που κυκλοφορούν γύρω στα 260 είναι λιγότερα εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού. Αυτή τη στιγμή λείπουν πάνω από 400 οδηγοί για να βγουν κανονικά όλες οι βάρδιες του ΟΑΣΘ για τους χειμερινούς μήνες», υπογραμμίζει ο κ. Δήμκας.

Ελλείψεις σε προσωπικό και στόλο
«Για να λειτουργήσει σωστά ο Οργανισμός πρέπει να γίνουν άμεσα προσλήψεις προσωπικού και να αγοραστούν όσο γίνεται πιο σύντομα νέα λεωφορεία», τονίζει ο πρόεδρος του σωματείου εργαζόμενων του ΟΑΣΘ. Και συμπληρώνει «αυτή είναι και η μόνη περίπτωση για να βελτιωθεί η κατάσταση στον ΟΑΣΘ. Αυτή τη στιγμή βέβαια υπάρχουν λεωφορεία. Σαφέστατα όμως υπάρχουν προβλήματα γιατί ο στόλος είναι γερασμένος, αλλά τουλάχιστον 300-330 οχήματα μπορούν άνετα να βγουν στους δρόμους αν υπήρχαν και οι αντίστοιχοι οδηγοί». Όσον αφορά τη λύση του προβλήματος ο κ. Δήμκας πρόσθεσε «εμείς έχουμε ζητήσει συνάντηση με το νέο υπουργό Μεταφορών ήδη από την ημέρα της ανάληψής των καθηκόντων του και περιμένουμε ανταπόκριση για να μπορέσουμε να συναντηθούμε μαζί του».

Συνδυαστικές οι συγκοινωνίες
Αναφερόμενος στη λειτουργία του μετρό στη Θεσσαλονίκη ο κ. Δήμκας διευκρίνισε ότι «οι συγκοινωνίες στην πόλη δεν είναι ανταγωνιστικές. Οι συγκοινωνίες θα πρέπει να αναπληρώνουν η μία την άλλη. Να είναι συνδυαστικές. Το μετρό δεν μπορεί να δουλέψει χωρίς να υπάρχουν αστικά λεωφορεία γιατί εξυπηρετεί ουσιαστικά μια ευθεία γραμμή. Θα πρέπει να γίνει ξανά σχεδιασμός όλων των γραμμών του ΟΑΣΘ. Και αυτό θα έπρεπε ήδη να είχε γίνει εδώ και τουλάχιστον 2-3 χρόνια ούτως ώστε να γίνουν νέες γραμμές. Μάλιστα σε κάποιες άλλες μπορεί να χρειάζεται να αλλάξει ο τύπος των λεωφορείων που τις εξυπηρετούνε. Μπορεί να μη χρειάζεται να έχουν πλέον το αρθρωτό λεωφορείο. Δυστυχώς όμως μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα», προσθέτει απογοητευμένος ο πρόεδρος του σωματείου εργαζόμενων του ΟΑΣΘ κ. Δήμκας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *