ΕΒΕΘ: Σε καλύτερη θέση φέτος οι επιχειρήσεις παρά την πανδημία

ΕΒΕΘ: Σε καλύτερη θέση φέτος οι επιχειρήσεις παρά την πανδημία

106
SHARE

Ενισχυμένη εμφανίζεται η θέση των επιχειρήσεων, σε σχέση με προηγούμενες περιόδους εντός της πανδημίας, ενώ ευνοημένες φαίνεται να είναι όσα εταρικά σχήματα επένδυσαν εγκαίρως στις διαδικτυακές πωλήσεις.

Σε αυτές τις διαπιστώσεις καταλήγει έρευνα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, η οποία διεξήχθη σε δείγμα 287 επιχειρήσεων κατά το χρονικό διάστημα 26 Αυγούστου 2021 – 1 Σεπτεμβρίου 2021.  

Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα, τα προβλήματα που ανέκυψαν εδώ και περισσότερο από 1,5 χρόνο, λόγω του κορονοϊού, εξακολουθούν να ταλαιπωρούν σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων. Μάλιστα, οι μικρότερες επιχειρήσεις, κυρίως αυτές του κλάδου του εμπορίου, είναι που αντιμετωπίζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα από τις συνέπειες της πανδημίας.

Η έρευνα διενεργήθηκε από την εταιρεία Palmos Analysis με ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο και με την μέθοδο της αυτοσυμπλήρωσης μέσω διαδικτύου από τις επιχειρήσεις-μέλη του ΕΒΕΘ.

Βάσει των ευρημάτων, 3 στις 4 επιχειρήσεις (75%) δηλώνουν ότι έχουν επηρεαστεί «Πολύ» (37%) ή «Αρκετά» (38%) από την κρίση της πανδημίας.

Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων φαίνεται ότι έχουν επηρεαστεί σε μεγαλύτερο βαθμό οι επιχειρήσεις στον κλάδο του εμπορίου (82%) και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις (84% μεταξύ όσων έχουν από 1 έως 5 απασχολούμενους, έναντι 63% σε όσους έχουν από 6 μέχρι και 20 απασχολούμενους και 52% μεταξύ όσων έχουν πάνω  από 20 απασχολούμενους).

Επιπλέον, η μεγαλύτερη επίδραση της πανδημίας αφορά σε επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο μέχρι 250.000 € (86-87%) ενώ σημαντικά χαμηλότερο εμφανίζεται το ποσοστό όσων επηρεάστηκαν «Πολύ» ή «Αρκετά» στις επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο άνω του 1.000.000 € (46%).

Αντίστοιχα, 7 στις 10 επιχειρήσεις (71%) δηλώνουν ότι έχει μειωθεί ο τζίρος τους εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού. Στην περίπτωση αυτή μεγαλύτερο πλήγμα έχουν υποστεί οι επιχειρήσεις του κλάδου του εμπορίου (80%), οι πολύ μικρές επιχειρήσεις (μέχρι 5 απασχολουμένων, 82%) και με τζίρους κάτω των 250.000 ευρώ (από 81% έως 89% ανάλογα με την κατηγορία τζίρου).

Η ρευστότητα

Εξάλλου, το 55% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι αντιμετωπίζει σήμερα προβλήματα ρευστότητας, ποσοστό ωστόσο μειωμένο σημαντικά σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι (74%) και με την έναρξη της πανδημίας τον Απριλίου του 2020 (85%).

Και στην περίπτωση αυτή τα προβλήματα ρευστότητας εμφανίζονται εντονότερα στις πολύ μικρές επιχειρήσεις (με μέχρι 5 απασχολούμενους 62% και τζίρο κάτω από 250.000 ευρώ 68 – 74%), σε σχέση με τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις με πάνω από 20 εργαζόμενους (30%) και τζίρο άνω των 500.000 ευρώ (32 – 37%).

Η βελτίωση όμως και στον τομέα αυτό είναι αισθητή: το αντίστοιχο ποσοστό των επιχειρήσεων που δήλωναν ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας ήταν 74% την ίδια περίοδο του 2020 και 85% κατά την έναρξη της πανδημίας τον Απρίλιο του 2020.

Οι διαδικτυακές πωλήσεις

Σημαντικό εύρημα της έρευνας αποτελεί το μεγάλο ποσοστό (47%) των επιχειρήσεων που διενεργούν διαδικτυακές πωλήσεις ήδη πριν από την έναρξη της πανδημίας. Οι εν λόγω επιχειρήσεις αναφέρουν αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων μετά το έκρηξη της πανδημίας.

Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά αυξημένο, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 (29%). Αυτή η διαπίστωση υποδηλώνει τα εξής:

  • Οι επιχειρήσεις που ήταν πιο «ώριμες» και προετοιμασμένες για τις διαδικτυακές αγορές, αποκόμισαν τα μεγαλύτερα οφέλη από τη στροφή των καταναλωτών στο διαδίκτυο που καταγράφηκε μετά την έναρξη της πανδημίας
  • Η στροφή των καταναλωτών σε διαδικτυακές αγορές αποτελεί  τάση που αποκτά πιο μόνιμα χαρακτηριστικά και ενδεχομένως θα παγιωθεί και μετά τη λήξη του πανδημικού κύματος.

LEAVE A REPLY