Ο ΣΕΤΕ (Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων) βρίσκεται σε επαφή με την Κυβέρνηση για να βρεθούν τρόποι και να προκύψουν ενισχύσεις για τις τουριστικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους ορεινούς και ημιορεινούς προορισμούς της χώρας έναντι του αυξημένου κόστους ενέργειας, όπως γνωστοποίησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Γιάννης Ρέτσος, από το βήμα της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη για την παρουσίαση της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό 2030, με έμφαση στα Σχέδια Δράσης για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Όπως ανέφερε, εξάλλου, ο ίδιος χαρακτηριστικά, παρά τα θετικά αποτελέσματα της θερινής τουριστικής περιόδου, δεν έχουν εκλείψει οι δυσκολίες, κάμνοντας ειδική μνεία στο κόστος της ενέργειας.
Για την εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου για τον Τουρισμό – τόνισε επίσης ο κ.Ρέτσος – “απαιτείται η συνεργασία της κυβέρνησης, των Περιφερειών, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των επιχειρηματιών του τουρισμού και της κοινωνίας. Μέσα από τον διάλογο που έχουμε ανοίξει, θέλουμε να φθάσουμε σε εφαρμοσμένες πολιτικές. Η βελτίωση των υποδομών είναι το μείζον ζητούμενο και αποτελεί ευτυχή συγκυρία το ότι μπορούν να αξιοποιηθούν κονδύλια από το Ταμείο Ανάπτυξης για την υλοποίηση μεγάλων και μικρών έργων που θα βελτιώσουν τους προορισμούς μας. Από την πλευρά μας, υπάρχει μία πλήρης χαρτογράφηση των έργων που πρέπει να δρομολογηθούν ανά Περιφέρεια”.
Στην εκδήλωση, αναλυτικότερα, παρουσιάστηκε η Εθνική Στρατηγική για τον Ελληνικό Τουρισμό με ορίζοντα το 2030 και ειδικότερα των Σχεδίων Δράσης που αφορούν στη Θεσσαλονίκη, στη Χαλκιδική, στον Όλυμπο και τις ακτές Πιερίας από τους κ.κ. Ηλία Κικίλια, Γενικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ και Άρη Ίκκο, Επιστημονικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ. Στο πλαίσιο αυτό, επισημάνθηκε ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αποτελεί έναν από τους εδραιωμένους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας προσφέροντας μια διεθνώς ανταγωνιστική και ολοκληρωμένη τουριστική εμπειρία με σημαντικές όμως, αναπτυξιακές δυνατότητες στα εναλλακτικά προϊόντα και στον Ναυτικό Τουρισμό με στόχο τον εμπλουτισμό και την διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος.
Ειδικότερα, για την τουριστική ανάπτυξη προς το 2030 προτείνεται η ενίσχυση του Πολιτιστικού και Θρησκευτικού Τουρισμού σε όλη την Περιφέρεια, η εδραίωση της Θεσσαλονίκης ως βασικού τουριστικού πόλου διεθνούς ενδιαφέροντος, η ανάδειξη της Χαλκιδικής σε προορισμό «Ήλιου και Θάλασσας» υψηλού επιπέδου, η περαιτέρω ενίσχυση της Πιερίας στο «Ήλιος και Θάλασσα», καθώς και η τουριστική αξιοποίηση του διεθνούς brand name «Όλυμπος».
Η CEO της Marketing Greece, κ. Ιωάννα Δρέττα, επισήμανε σχετικά: “Το εύρος εμπειριών που μπορεί να βιώσει ο επισκέπτης στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας είναι πλούσιο, ποικίλο και ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Είναι λοιπόν ζητούμενο, το τουριστικό προϊόν όπου απαιτείται να σχεδιαστεί και αναπτυχθεί και όπου χρειάζεται να εξελιχθεί. Εξίσου σημαντικό είναι να διατηρήσει τις κατακτήσεις που έχει επιτύχει, μεταξύ αυτών και τη Μεγάλη Σύμπραξη Τουρισμού για την Κεντρική Μακεδονία όπου το 2020 – 2021 ο ιδιωτικός και ο δημόσιος τομέας ένωσαν δυνάμεις και δημιούργησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα δυναμικό και διευρυμένο σχήμα συνεργασίας, που έχει βραβευθεί για τη στρατηγική του”.