Wednesday , 29 May 2024

Με τις επιχειρήσεις «Silky Touch» και «JOBify» … ανοίγει το «κατάστημα»του 1ου ΕΠΑ.Λ. Διδυμότειχου – Συμμετέχει στη Μαθητική Εμπορική Έκθεση Θεσσαλονίκης

Για επτά ώρες την προσεχή Παρασκευή 30 μαθητές της Β’ και της Γ’ Λυκείου του 1ου ΕΠΑ.Λ. Διδυμότειχου “Ευγένιος Ευγενίδης” γίνονται… επιχειρηματίες και παρουσιάζουν τις καινοτόμες δημιουργίες τους στο δικό τους μικρό “κατάστημα” – περίπτερο στο χώρο της Μαθητικής Εμπορικής Έκθεσης που πραγματοποιείται σε εμπορικό κέντρο στην Ανατολική Θεσσαλονίκη. Με τη βοήθεια των καθηγητριών τους ετοίμασαν τις δημιουργίες τους στο πλαίσιο των εικονικών επιχειρήσεων με τις οποίες συμμετέχουν στο διαγωνισμό. Η πρώτη επιχείρηση ονομάζεται «Silky Touch» -Μεταξένιο άγγιγμα και «JOBify» η δεύτερη εικονική επιχείρηση .

«Μεταξένιο άγγιγμα»
Όπως επισημαίνει στο thesseconomy.gr η υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Κυριακή Κεραμιτσόγλου της επιχείρησης «Silky Touch» «έχουμε καταφέρει να παρασκευάσουμε πέντε καλλυντικά προϊόντα τα οποία έχουν ως βάση τη σερικίνη. Είναι μία πρωτεΐνη την οποία παίρνουμε από υπολείμματα επεξεργασίας εκτροφής μεταξοσκώληκα. Η σερικίνη πολύ δύσκολα βιοδιασπάται στο περιβάλλον. Το όλο πνεύμα είναι η βάση της αρχής της κυκλικής οικονομίας. Παίρνουμε δηλαδή κάτι το οποίο απορρίπτεται από μια παραγωγική διαδικασία και εμείς το μετατρέπουμε σε κάτι άλλο.Έχει μοναδικές καλλυντικές ιδιότητες όπως αντιγήρανσης, ανάπλασης του δέρματος, βοηθά στο τριχωτό της κεφαλής για τους καρκινοπαθείς που χάνουν τα μαλλιά τους. Το κυριότερο είναι ότι σαν επιχειρηματική ιδέα έχουμε μηδέν κόστος στην πρώτη μας ύλη. Χρησιμοποιούμε επίσης πολλά τοπικά προϊόντα όπως ελαιόλαδο, μελισσοκέρι, και υπολείμματα επεξεργασίας σπαραγγιών τα οποία τα χρησιμοποιούμε ως συντηρητικό. Τα προϊόντα τα οποία τελικά καταλήξαμε και παρασκευάσαμε είναι σαπούνια, κρέμα κηραλοιφή, κρέμα χεριών, και λάδι σώματος. Αυτό προέκυψε μέσα από μια έρευνα που κάναμε, ήταν έρευνα αγοράς. Είδαμε τί θέλει περισσότερο ο κόσμος, η τοπική κοινωνία». Αρωγός στην προσπάθεια των παιδιών και η εκπαιδευτικός κ. Κυπραίου.

«JOBify»
Αναφερόμενη στη δεύτερη εικονική επιχείρηση η υπεύθυνη καθηγήτρια του σχολείου κ. Δήμητρα Τασίδου λέει στο thesseconomy.gr «τα παιδιά σκέφτηκαν να κάνουν μια πλατφόρμα η οποία θα συνδέει τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ με την αγορά εργασίας. Εξειδικευόμαστε σε αυτό το κομμάτι γιατί υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός και φροντίζουμε να ασχοληθούμε μόνο με τους απόφοιτους της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Διότι υπάρχουν 409 ΕΠΑΛ στην Ελλάδα και αποφοιτούν γύρω στους 100.000 μαθητές από 37 διαφορετικές ειδικότητες. Οπότε αυτοί θα μπορούσαν να απορροφηθούν στην αγορά εργασίας γιατί είναι όλοι πτυχιούχοι. Αυτό που κάνει η πλατφόρμα των παιδιών είναι να παρέχει αγγελίες εργασίας. Στα σχέδια είναι να κάνει και επαγγελματικό προσανατολισμό, επανεκπαίδευση και αναβάθμιση των δυνατοτήτων τους. Ο σκοπός είναι να πολλαπλασιάσουν οι απόφοιτοι τις δυνατότητες απασχόλησης τους και να καλύψουν κενά ζωτικής σημασίας σε παραγωγικούς κλάδους. Ο σχεδιασμός κινείται σε δύο διαφορετικά επίπεδα να προσφέρουμε στους εργαζόμενους απόφοιτους πακέτα επιμορφώσεων πέρα από τις αγγελίες θέσεων εργασίας και πακέτα συμβουλευτικής στις επιχειρήσεις με υπηρεσίες ανθρώπινου δυναμικού, διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού για να πετύχουμε καλύτερες εργασιακές συνθήκες στο χώρο τους». Συνοδοιπόροι στο εγχείρημα και οι καθηγήτριες κ. Θεοπούλα Τσιοράλη και Θεοδώρα Χρυσοστομίδου.

33 μαθητικές «start up»
Η Μαθητική Εμπορική Έκθεση Θεσσαλονίκης 2023 θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 31 Μαρτίου από τις 09:00 π.μ. έως τις 15:00 μ.μ. σε εμπορικό κέντρο στα ανατολικά της πόλης. Μαθητές και μαθήτριες, ηλικίας 15 – 18 χρόνων θα παρουσιάσουν τις έξυπνες «επιχειρήσεις» που δημιούργησαν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και θα διαγωνιστούν. Συμμετέχουν 33 Εικονικές Επιχειρήσεις (600 παιδιά) από γυμνάσια και λύκεια της Βόρειας Ελλάδας. Oι εμπορικές εκθέσεις είναι οι εμβληματικές εκδηλώσεις του προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση» όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετέχουν κάθε χρόνο με μεγάλο ενθουσιασμό καθώς εκείνες τις ημέρες βρίσκονται ανάμεσα στις αληθινές επιχειρήσεις των εμπορικών κέντρων, βλέπουν τη δουλειά των άλλων σχολείων και νιώθουν αληθινοί «επιχειρηματίες».

Διαδικτυακή ψηφοφορία
Παράλληλα με τις Μαθητικές Εμπορικές Εκθέσεις διεξάγεται διαδικτυακός διαγωνισμός για το καλύτερο commercial – διαφημιστικό βίντεο των Εικονικών Επιχειρήσεων 2023. Το κοινό ψηφίζει στο ‘link’ του σχολείου και η ομάδα που θα συγκεντρώσει τις περισσότερες ψήφους θα κερδίσει το PublicChoiceAward που θα απονεμηθεί στον Πανελλαδικό Τελικό Διαγωνισμό του προγράμματος το Μάιο. Στον Πανελλαδικό Τελικό θα αναδειχθεί η ομάδα που θα κερδίσει έπαθλο 3.000 ευρώ και πληρωμένο τριήμερο ταξίδι στην Κωνσταντινούπολη για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό του JA Europe/GEN-E 2023.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *