Saturday , 1 October 2022

Μ.Κιούσης: Στο 10%-12% ήδη η μείωση της κατανάλωσης βενζίνης το Μάϊο – Μεγάλη “διαρροή” προς τα Βαλκάνια

Ορατά και ξεκάθαρα είναι ήδη στα μέσα του Μαΐου τα σημάδια μείωσης της κατανάλωσης βενζίνης στα πρατήρια βενζίνης της χώρας μας, όχι μόνο σε περιοχές της Βόρειας Ελλάδας που “αιμορραγούν” προς τα πρατήρια των γειτονικών βαλκανικών χωρών, κυρίως της Βόρειας Μακεδονίας, της Βουλγαρίας αλλά και της Τουρκίας(στην περιοχή της Αδριανούπολης), αλλά και σε περιοχές που γεωγραφικά δεν έχουν τέτοιες δυνατότητες “διαφυγής”.

Όπως επισημαίνει σχετικά στο Thesseconomy.gr, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Μιχάλης Κιούσης, μετά το Πάσχα και το τριήμερο της Πρωτομαγιάς, περίοδοι κατά τις οποίες ο κόσμος ταξίδεψε αρκετά χάρη και στην άρση πολλών από τα περιοριστικά μέτρα για την πανδημία του νέου κορωνοϊού, έκτοτε υπάρχει σαφής εικόνα μείωσης των πωλήσεων, την οποία ο ίδιος εκτιμά στο 10%-12% προς το παρόν, με ανοδική τάση, λόγω της αύξησης των τιμών της βενζίνης και της οικονομικής στενότητας των πολιτών.

Ο πρόεδρος της ΟΒΕ εκφράζει ιδιαίτερη ανησυχία για λουκέτα πρατηρίων ειδικά στην περιφέρεια και ιδιαίτερα των παραμεθορίων περιοχών, καθώς όπως επισημαίνει καθημερινά χιλιάδες ελληνικά ΙΧ κατευθύνονται προς πρατήρια της Βουλγαρίας, της Βόρειας Μακεδονίας αλλά και της Τουρκίας (κάτοικοι νομού Έβρου) για προμήθεια φθηνότερης βενζίνης. “Κάθε ημέρα πηγαίνουν στην Αδριανούπολη λ.χ. περί τα 1.500 αυτοκίνητα. Αν υπολογίσει κανείς τους διαφυγόντες φόρους-δασμούς για το ελληνικό κράτος και τον διαφυγόντα τζίρο των ελληνικών πρατηρίων, τα ποσά είναι τεράστια. Μόνο οι διαφυγόντες φόροι για χίλια αυτοκίνητα λ.χ. επί 45 λίτρα βενζίνη επί 1,15 ευρώ (φόρος) αγγίζουν τις 52.000 ευρώ”.

Ακόμη πιο τραγικό χαρακτηρίζει σχετικά ο Πρόεδρος των βενζινοπωλών της χώρας το γεγονός ότι πολλοί από τους δικαιούχους του fuel pass (επίδομα βενζίνης) στην περιφέρεια το αξιοποίησαν για να μεταβούν στις γειτονικές βαλκανικές χώρες για να ψωνίσουν και να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ τους (σ.σ. από όσους έλαβαν το επίδομα μέσω λογαριασμού και όχι μέσω της σχετικής “έξυπνης” εφαρμογής).

Πρόσθετο πρόβλημα προκαλεί επίσης στα ελληνικά βενζινάδικα, σύμφωνα με τον κ.Κιούση, και η μεγάλη αύξηση των ποσών που παρακρατούνται ως προμήθεια των τραπεζών μέσω των καρτών, καθώς μπορεί η ίδια η προμήθεια να μην έχει αλλάξει ως ποσοστό, αλλά λόγω των αυξήσεων των τιμών των καυσίμων έχουν αυξηθεί οι τζίροι και οι σχετικές παρακρατήσεις.

Leave a Reply

Your email address will not be published.