Χριστουγεννιάτικα…ραβασάκια σε ιδιοκτήτες ακινήτων στέλνει ο ΔΕΔΔΗΕ

Χριστουγεννιάτικα…ραβασάκια σε ιδιοκτήτες ακινήτων στέλνει ο ΔΕΔΔΗΕ

692
SHARE

Του Γ. Κατσιάνη

Σε… κομιστή δυσάρεστων εκπλήξεων έχει μετατραπεί, το τελευταίο διάστημα, ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας Α.Ε. (ΔΕΔΔΗΕ) για τους ιδιοκτήτες ακινήτων.  

Ο λόγος είναι τα «ραβασάκια» που στέλνει ο ΔΕΔΔΗΕ για επανέλεγχο της ηλεκτρικής εγκατάστασης και την υποβολή νέας υπεύθυνης δήλωσης εγκαταστάτη (ΥΔΕ).

Όπως αποκαλύπτει το thesseconomy.gr, στα ενημερωτικά σημειώματα που στέλνει ο ΔΕΔΔΗΕ τονίζει μεταξύ άλλων «…δεδομένου ότι η ΥΔΕ που βρίσκεται στα αρχεία μας και αφορά την εν λόγω ηλεκτρική εγκατάσταση, για την οποία εμφανίζεστε ως συμβεβλημένος χρήστης έχει λήξει, αφού έχει παρέλθει η καταληκτική ημερομηνία ισχύος της, είναι αναγκαία η διενέργεια επανελέγχου αυτής και η προσκόμιση της αντίστοιχης ΥΔΕ επανελέγχου» (φωτογραφία).

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι κάθε ιδιοκτήτης διαμερίσματος θα πρέπει να καταβάλλει το ποσό των 50 ευρώ, τουλάχιστον για να αποκτήσει νέα ΥΔΕ ή αλλιώς, νέο σχέδιο από ηλεκτρολόγο.

Μάλιστα, η προμήθεια του συγκεκριμένου εγγράφου είναι υποχρεωτική, καθώς, όπως υπογραμμίζει ο ΔΕΔΔΗΕ, «σε περίπτωση μη συμμόρφωσης (του καταναλωτή) εξουσιοδοτείται εκ του νόμου να προβεί στη διακοπή της σύνδεσης της παροχής σας με το δίκτυο για λόγους ασφαλείας».

Τα ερωτηματικά

Ωστόσο, ποικίλα ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός αν το συγκεκριμένο πιστοποιητικό πρέπει να το διαθέτουν όλοι οι ιδιοκτήτες κατοικιών που έχουν υπερβεί το 14ο έτος από την ημερομηνία κατασκευής τους, όπως προβλέπεται ή μόνο όσοι αλλάζουν πάροχο.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση καταναλώτριας, η οποία άλλαξε πάροχο στις 3  Νοεμβρίου του 2020.

«Μία εβδομάδα αργότερα, έλαβα έγγραφο από την ΔΕΔΔΗΕ, η οποία με ενημέρωνε για την ανάγκη έκδοσης ΥΔΕ, μιας και το σπίτι μου κατασκευάστηκε πριν από 19 χρόνια», σημείωσε.   

«Έκανα αίτηση στις 15/7/2019 για αλλαγή παρόχου από την ΔΕΗ στην Nova Energy. Στις 18/7/2019 (μετά από 3 ημέρες) μου έστειλαν επιστολή από ΔΕΔΔΗΕ Σαλαμίνας και ζητούν Υπεύθυνη Δήλωση Εγκαταστάτη της ηλεκτρικής εγκατάστασης, διαφορετικά θα προβούν όπως λένε, στην διακοπή της ηλεκτροδότησης (!)», δήλωσε καταναλωτής.  

LEAVE A REPLY