Sunday , 5 May 2024

Θεσσαλονίκη: Λιγότεροι εργαζόμενοι και οι αργίες ευθύνονται για τη συσσώρευση των σκουπιδιών – Τί λέει ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας

«Δώσαμε ιδιαίτερη προσοχή στο κέντρο της πόλης κι έτσι σε κάποιες περιοχές της ανατολικής ή της δυτικής Θεσσαλονίκης δυσκολευτήκαμε να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε και να μαζέψουμε 100% πλήρως τα σκουπίδια. Αυτή η αποκατάσταση -σήμερα που μιλάμε- έχει φτάσει στο 90%. Έχει αποκατασταθεί κι έχουν μαζευτεί τα σκουπίδια» λέει στο thesseconomy.gr ο αντιδήμαρχος καθαριότητας και ανακύκλωσης Κωνσταντίνος Ιακώβου σχετικά με τους ξεχειλισμένους κάδους από σκουπίδια που υπάρχουν σε δρόμους της πόλης όπως για παράδειγμα στην Κωνσταντίνου Καραμανλή με Καρακάση.

Οι αιτίες
Όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος κ. Ιακώβου «πάντα κάθε σαββατοκύριακο και αργίες -και αυτή τη φορά είχαμε ένα σαββατοκύριακο και δύο ημέρες αργία- όπως θα έχουμε και για την Πρωτοχρονιά. Αυτά συμβαίνουν γιατί: πρώτον τον Σεπτέμβριο με Δεκέμβριο του 2022 που γίνονταν οι απεργίες και απείχε το προσωπικό, εκτός τα Μέσα Ατομικής Προσωπικής (ΜΑΠ) ζητούσανε να μη δουλεύουν σαββατοκύριακο. Εμείς βάλαμε το σαββατοκύριακο να δουλεύει το 25% του συνόλου των ενεργών υπαλλήλων. Δηλαδή μειώθηκαν οι μέρες του σαββατοκύριακου, δουλεύει το 25% του ενεργού προσωπικού. Πολλά χρόνια δούλευε το σαββατοκύριακο το 100% του προσωπικού. Επίσης κάθε φορά που έχει αργίες πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο ΧΥΤΑ στη Μαυροράχη -όπου συγκεντρώνει τα σκουπίδια όλου του νομού Θεσσαλονίκης- υπολειτουργεί. Κάθε Κυριακή δουλεύει μόνο τέσσερις με πέντε ώρες. Αυτό δεν μπορεί να βοηθήσει την αποκομιδή ειδικά στο δήμο Θεσσαλονίκης που έχει 500 τόννους την ημέρα. Στις γιορτές πάντα ο κόσμος έχει μεγαλύτερη καναλώση από άλλες μέρες. Θα ξαναδημιουργηθεί επομένως το πρόβλημα το επόμενο τετραήμερο της Πρωτοχρονιάς» υπογραμμίζει ο αντιδήμαρχος.

Υπάρχει λύση;
«Για να μη δημιουργείται αυτή η κατάσταση ο δήμος πρέπει να προσλάβει εποχικό προσωπικό ή το κράτος τελικά να προσλάβει σωστούς ενεργούς υπαλλήλους στην υπηρεσία καθαριότητας. Όλα αυτά έχουν ένα κόστος. Και μιλάω για 100%-150% πάνω τα δημοτικά τέλη, αν θέλουμε να έχουμε επτά ημέρες την εβδομάδα καθαρούς κάδους, να υπάρχουν οδοκαθαριστές παντού ώστε να σκουπίζουν. Ό,τι ζητάμε έχει και κόστος. Εγώ ως αντιδήμαρχος καθαριότητας δούλεψα με το ελάχιστο προσωπικό όλα τα τελευταία χρόνια. Και αυτό είναι καταγεγραμμένο. Δούλεψα με 1.100 υπαλλήλους στη διάθεση καθαριότητας και στη διάθεση ανακύκλωσης . Και είχαν Βεβαίωση Ιατρικής Καθαριότητας (ΒΙΚ ) 42% ,το ανώτερο (ΒΙΚ) στην Ελλάδα, να μη δουλεύουνε. Είχαν νόμιμη βεβαίωση από τον γιατρό εργασίας να μη δουλεύουν. Αντίθετα το 2010-2019 η υπηρεσία είχε 1.500-1.700 υπαλλήλους. Έχω πει και παλιά ότι η καθαριότητα -για να μην αυξηθούν τα τέλη και να μην επιβαρύνονται ο πολίτης αλλά και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να υπάρχει ένα σωστό τρίπτυχο μεταξύ δημότη, διοίκησης και εργαζομένων του δήμου Θεσσαλονίκης. Να μπορέσουμε όλοι να βοηθήσουμε με το λιθαράκι που μπορούμε. Τότε μόνο θα καταφέρουμε να έχουμε άριστη καθαριότητα», τόνισε ο κ. Ιακώβου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *