Friday , 19 April 2024

Πολύ καλό το πρώτο τρίμηνο του 2019 για τις ελληνικές εξαγωγές ένδυσης, αλλά νέα πτώση πωλήσεων στην εγχώρια αγορά

Πολύ καλό ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2019 για τις εξαγωγές ελληνικών ενδυμάτων, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ).

Τον Μάρτιο, ειδικότερα, συνεχίστηκε η καλή πορεία των εξαγωγών ενδυμάτων, ωστόσο με μειωμένο ρυθμό σε σχέση με το πρώτο δίμηνο, συγκεκριμένα τον Μάρτιο η αύξηση των εξαγωγών ανήλθε στην ένδυση σε 11,4%, ενώ το α’ δίμηνο “έτρεχε” με 39,8%.

Συνολικά το πρώτο τρίμηνο του έτους, η αξία των ελληνικών εξαγωγών ενδυμάτων έφτασε τα 235 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 29,7% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2018 που ήταν 182 εκατ.ευρώ

Η πολύ καλή πορεία του πρώτου τριμήνου του 2019 αποτελεί συνέχεια τόσο του 2017 όσο και του 2018. Υπενθυμίζεται ότι την διετία 2017-2018 οι εξαγωγές ενδυμάτων κατέγραψαν αθροιστικά αύξηση 25%.

Ελαφρά αυξημένες κατά 3,1% ήταν οι εξαγωγές και της κλωστοϋφαντουργίας οι οποίες ανήλθαν σε 104 εκατ. ευρώ. Εντυπωσιακή αύξηση καταγράφηκε στις εξαγωγές του ελληνικού βαμβακιού. Η αξία των εξαγωγών το πρώτο τρίμηνο του 2019 ανήλθε σε 188 εκστ.ευρώ, αυξημένη κατά 83%.

Συνολικά οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας, συμπεριλαμβανομένης της πρωτογενούς παραγωγής (βαμβακιού), κατέγραψε αύξηση 36,9% το πρώτο τρίμηνο του 2019. Η αξία εξαγωγών ανήλθε σε 528 εκατ. ευρώ, έναντι 386 εκατ. ευρώ του πρώτου τριμήνου του 2018.

Αύξηση καταγράφηκε όμως και στις εισαγωγές. Οι εισαγωγές ενδυμάτων ήταν αυξημένες κατά 17% το α’ τρίμηνο, ενώ της κλωστοϋφαντουργίας κατά 2,5%. Συνολικά η αξία εισαγωγών ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το α’ τρίμηνο ανήλθε σε 716 εκατ. ευρώ.

Αντίθετη με την πορεία των εξαγωγών είναι η κατάσταση στην εγχώρια αγορά. Το πρώτο τρίμηνο τόσο οι πωλήσεις χονδρικής όσο και λιανικής παρουσιάζουν πτώση. Η μείωση στις πωλήσεις χονδρικής κυμαίνεται σε ποσοστό 10,7%, ενώ οι λιανικές πωλήσεις είναι μειωμένες κατά 9,6%. Όπως διαπιστώνεται, η κατανάλωση στην εγχώρια αγορά εξακολουθεί να συρρικνώνεται λόγω της οικονομικής αδυναμίας των καταναλωτών. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *