Thursday , 26 May 2022

Π.Μπίλλιας: Μέχρι τις αρχές του 2023 το ΠΔ για την ενοποίηση του Παραλιακού Μετώπου της Θεσ/νίκης-Δύο νέοι κόμβοι ανατολικά

Τη δυνατότητα κατασκευής δύο νέων ανισόπεδων κόμβων  στον ισόπεδο σήμερα Κ13, στο ύψος του νοσοκομείου «Άγιος Παύλος», καθώς και επί της οδού Θεσσαλονίκης – Μηχανιώνας, στην είσοδο του αεροδρομίου «Μακεδονία» διερευνά η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπως γνωστοποίησε από το βήμα εκδήλωσης του ΤΕΕ/ΤΚΜ ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας, ενώ καλά είναι τα νέα από την ΠΚΜ και για οραματικό project της ενοποίησης του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης.

Οι εν λόγωδύο κόμβοι κρίνονται από την περιφερειακή αρχή ως εξαιρετικά σημαντικοί, διότι θα συνδέουν το πολεοδομικό συγκρότημα με το αεροδρόμιο και τα ανατολικά, τουριστικά προάστια, και θα δώσουν διέξοδο στις μετακινήσεις. Επίσης, βαίνουν προς ολοκλήρωση οι εργασίες στην Περιφερειακή Οδό Κατερίνης, στη συμβολή του ΠΑΘΕ με την εσωτερική περιφερειακή οδό – Κ16, στο τμήμα από τον κόμβο Ασσήρου μέχρι τη Νέα Σάντα στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Δοϊράνη και ολοκληρώνεται η μελέτη για τη δημιουργία παράπλευρου δικτύου στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανίων, από τον Κ12 έως τον ανισόπεδο κόμβο Θέρμης, με στόχο μέσα στο 2023 να γίνει η δημοπράτηση του έργου.
Περαιτέρω, όσον αφορά το μεγάλο έργο της ενοποίησης του Παραλιακού Μετώπου, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους ή το αργότερο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με τον κ.Μπίλλια, θα έχει εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα για το έργο. Η μελέτη κοινοποιήθηκε σε περισσότερους από 130 φορείς και συλλογικότητες, προκειμένου να λάβουν γνώση και να διατυπώσουν την άποψή τους. Ο προϋπολογισμός εκτιμάται σε 500 εκ. ευρώ και τα έργα μπορούν να ενταχθούν στην επόμενη προγραμματική περίοδο και να χρηματοδοτηθούν από το ΠΕΠ. Ακόμα, υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησής τους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ενώ, αν απαιτηθεί, κάποια έργα θα μπορούσαν να προχωρήσουν και μέσω ΣΔΙΤ. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης προβλέπει την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος μέχρι τις αρχές του 2023, την εκπόνηση μελετών τη διετία 2023 – 2024 και στη συνέχεια τη δημοπράτηση και κατασκευή των έργων, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030. Εάν ευοδωθεί ο σχεδιασμός, τότε η Θεσσαλονίκη όχι μόνο θα αλλάξει το θαλάσσιο πρόσωπό της, αλλά θα αποκτήσει νέες προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης, με παράλληλη μεγάλλη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και των επισκεπτών της. 

Leave a Reply

Your email address will not be published.