Sunday , 28 April 2024

Πέφτει η τιμή του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές αλλά… τσουρουφλίζουν οι τιμές της βενζίνης

«Καίει» η τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα παρά την πτώση που υπάρχει στην τιμή του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές. Όπως προκύπτει, μέσα σε δέκα μέρες η τιμή του πετρελαίου (Brent) έπεσε από τα 86,18 δολάρια/βαρέλι στα 74,70 δολάρια/βαρέλι, σημειώνοντας απώλειες που αγγίζουν το 15,3%.
«Το πετρέλαιο μπορεί να έχει πέσει, δεν έχουν πέσει όμως οι τιμές στα διυλισμένα προϊόντα», λέει στο thesseconomy.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης και της Πανελλήνιας Ένωσης Πρατηριούχων Θέμης Κιουρτζής. Και διευκρινίζει «δεν… κινούνται με τον ίδιο τρόπο το αργό πετρέλαιο και οι τιμές της βενζίνης. Παραδείγματος χάριν σήμερα αν μπούμε στη διεθνή αγορά θα δούμε ότι το αργό πετρέλαιο που επηρεάζει τις τιμές στη χώρα μας είναι 0,25 πάνω, το πετρέλαιο κίνησης είναι 0,66 κάτω και η αμόλυβδη είναι 0,92 πάνω, δηλαδή η αμόλυβδη είναι 3-4 φορές ποσοστιαία πάνω από το πετρέλαιο. Πώς να πέσει η τιμή της;» θέτει το ερώτημα το κ. Κιουρτζής.

Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης
«Η διαμόρφωση της τιμής έχει να κάνει με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης. Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στη χώρα μας είναι υψηλός. Δεν έχει σχέση με τις υπόλοιπες χώρες και ιδιαίτερα όσον αφορά την τιμή του λίτρου της αμόλυβδης. Άρα αυτό επηρεάζει την τιμή του καυσίμου» υπογραμμίζει ο πρόεδρος των Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης. Και εξηγεί «αυτό μπορεί να το δει κάποιος και από τις τιμές της Κύπρου με της Ελλάδος -όπου στη μεγαλόνησο- πουλάνε τα δικά μας διυλιστήρια αλλά έχουν χαμηλότερη τιμή στο νησί γιατί έχουν μικρότερο φόρο κατανάλωσης».

Οι διεθνείς αγορές
Για το αν θα αντιστραφεί το κλίμα και θα… πέσουν οι τιμές των καυσίμων ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πρατηριούχων Θέμης Κιουρτζής επισημαίνει «η εμπειρία μου λέει ότι σε χρηματιστηριακά προϊόντα τα οποία διαπραγματεύονται στη διεθνή αγορά δεν υπάρχει λογική ούτε και πρόβλεψη. Υπάρχουν διάφορες καταστάσεις οι οποίες διαφοροποιούν τις διεθνείς αγορές. Είναι οι χρηματιστηριακές διακυμάνσεις. Η τιμή του αργού πετρελαίου και συγκεκριμένα του μπρεντ που επηρεάζει την αγορά των διυλισμένων προϊόντων είναι διαφορετική. Είναι δυο διαφορετικά πράγματα το μπρεντ και τα διυλισμένα προϊόντα όπως η αμόλυβδη βενζίνη», διευκρινίζει ο κ. Κιουρτζής.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *