Κάθε γειτονιά Καλαμαριά

Κάθε γειτονιά Καλαμαριά

733
SHARE

Άρθρο του υποψήφιου δημοτικού συμβούλου “Καλαμαριά Πρώτη Ξανά”, Αλέξανδρου Γκαντώνα

Μέσα από την ενασχόληση μου με τα κοινά, έπειτα από την πρόταση του Άρη Τεμεκενίδη, διαπίστωσα τα προβλήματα της κάθε μίας γειτονιάς, από τα πιο μικρά, όπως καθαριότητα, ηλεκτροφωτισμός έως τα πιο μεγάλα για κάθε συνοικία. Έτσι, αποφασίσαμε σαν «Καλαμαριά Πρώτη Ξανά» να βγούμε στους δρόμους, να μιλήσουμε με τους κατοίκους για τα προβλήματα τους, μέσα από τις ανοικτές εκδηλώσεις μας, με το σύνθημα “Κάθε Γειτονιά Καλαμαριά”, γιατί έχουμε σχέδιο για κάθε γειτονιά της Καλαμαριάς.                           

Μέσα σε αυτό το σύντομο κείμενο μου, σκέφτηκα να αναφέρω τα βασικά προβλήματα των συνοικιών και τις λύσεις που εμείς προτείνουμε για να μπει η Καλαμαριά σε νέα ρότα.                                                        

Φοίνικας: Ξεκινάω με την ίσως πιο «αδικημένη» περιοχή της Καλαμαριάς. Αποτελεί την είσοδο της πόλης από το αεροδρόμιο και από την περιφερειακή οδό. Και όμως, έχει μία ανοιχτή αγορά, η οποία ρημάζει. Επομένως, αναγέννηση της κεντρικής δημοτικής αγοράς, ενίσχυση πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων, καθώς και εκσυγχρονισμός του ηλεκτροφωτισμού για αύξηση αισθήματος ασφάλειας στην περιοχή.                                                                                                                                              Καραμπουρνάκι: Ίσως η πιο όμορφη συνοικία της Καλαμαριάς. Με ένα παραλιακό μέτωπο το οποίο είναι εντελώς αναξιοποίητο. Είναι άμεση η ανάγκη διαμόρφωση της παραλίας με υποδομές περιπάτου και αναψυχής, όπως παιδικές χαρές και με υποδομές για ΑμΕΑ, καθώς και ένα ανοικτό γυμναστήριο.                    

Άη-Γιάννης: Μία νεόδμητη περιοχή, στην οποία είναι απαραίτητο να κατασκευαστούν νέα σχολικά κτίρια. Ακόμα, η επέκταση του δικτύου όμβριων υδάτων σε όλη τη περιοχή, για να μην πλημμυρίζει σε κάθε βροχή. Τέλος, η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος στο κόμβο του νοσοκομείου «Αγ.Παύλος».

Βότση/Κηφισιά: Ίσως τα χειρότερα πεζοδρόμια σε όλο το νομό Θεσσαλονίκης. Έργα συντήρησης και αποκατάστασης των πεζοδρομίων αλλά και εκσυγχρονισμό ηλεκτροφωτισμού. Σύνδεση των περιοχών με την υπόλοιπη Καλαμαριά, με την επανασύσταση της δημοτικής συγκοινωνίας. Τέλος, υποστήριξη της τοπικής αγοράς μέσω αναπλάσεων και εξορθολογισμού των δημοτικών τελών.                                                 

Άγιος Παντελεήμων/Βυζάντιο: Επίσης μία περιοχή με μεγάλα προβλήματα καθαριότητας, parking, πεζοδρομίων και χώρων πρασίνου. Δημιουργία χώρων στάθμευσης, με αξιοποίηση δημόσιων οικοπέδων. Δημιουργία πνευμόνων πρασίνου στην περιοχή, καθώς και  παιδικών χαρών.                                                        

Νέα Κρήνη:  Η Νέα Κρήνη αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της Καλαμαριάς. Ανοιχτά μέτωπα όπως η απόδοση των Καπναποθηκών στο δήμο και η δημιουργία ενός χώρου πολιτισμού και άθλησης, η δημιουργία αλιευτικού καταφυγίου, η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου της Νέας Κρήνης, με το υπόλοιπο. Φυσικά και εδώ συζητάμε για τα αυτονόητα, όπως καθαριότητα και ηλεκτροφωτισμός.               

Αρετσού: Είναι άμεση η ανάγκη της ανάπλασης της οδού Πλαστήρα, για την ανάδειξη του παραλιακού μας μετώπου, όπως και η αναβάθμιση της πλαζ Αρετσούς. Όταν μιλάμε για την περιοχή που είναι ίσως αυτή που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, δεν μπορεί να την έχεις έτσι παραμελημένη, με τα μισά μαγαζιά να είναι κλειστά ενώ κάποτε επισκέπτονταν την Αρετσού απ’ όλη τη Θεσσαλονίκη. Αξιοποίηση της γαστρονομικής ιστορίας της περιοχής και διαμόρφωση τουριστικής ταυτότητας.                                             

Κέντρο: Το τελευταίο μεγάλο έργο που έγινε στην Καλαμαριά ήταν η ανάπλαση του Πεζόδρομου της Καλαμαριάς. Δεν αρκεί μόνο αυτό όμως, πρέπει να υπάρξουν και οι κατάλληλες υποδομές. Αναγκαίο να λειτουργήσει το υπόγειο parking στην οδό Μουρουζιδών για να μπορούν να εξυπηρετηθούν οι επισκέπτες του κέντρου. Ανασχεδιασμός  του εμπορικού κέντρου με λογική Open Mall και δημιουργία πιλοτικών προγραμμάτων από το κέντρο της Καλαμαριάς (υπογειοποίηση κάδων απορριμμάτων).                                   

LEAVE A REPLY