Αντίθετη με τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο δηλώνει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος

Αντίθετη με τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο δηλώνει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος

491
SHARE

Σ.Ξανθοπούλου

Την αντίθεσή της απέναντι στην πιλοτική εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία εκφράζει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος. Μιλώντας στο thesseconomy ο υπεύθυνος Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων της ΔΟΕ, Μάνος Ανδρουλάκης, τονίζει ότι “για τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας η έστω και πιλοτικά, εισαγωγή των Αγγλικών σε πρώτη φάση (και αργότερα, της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής σε δεύτερο χρόνο) είναι το πρώτο βήμα για τον κατακερματισμό της γνώσης με την κατάτμηση σε διακριτά διδακτικά αντικείμενα που, αναπόφευκτα οδηγεί, στη «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων”.

Παράλληλα, επισημαίνει ότι το Υπουργείο Παιδείας ανοίγει το δρόμο για την αλλαγή της φυσιογνωμίας του Νηπιαγωγείου, που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού με μεικτές ηλικίες παιδιών (4 και 5 ετών) και οργάνωσης της διδασκαλίας σε κέντρα ενδιαφέροντος υπό τη μορφή σχεδίων εργασίας και δραστηριοτήτων.

Ο κ. Ανδρουλάκης υπενθυμίζει ότι στις 22 Φεβρουαρίου 2020 στα γραφεία της Δ.Ο.Ε. στην Αθήνα μετά την – για πρώτη φορά στα εκπαιδευτικά χρονικά της χώρας μας – κοινή σύσκεψη της Συνόδου των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών της χώρας με το Διοικητικό Συμβούλιο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας εκδόθηκε κοινή ανακοίνωση και για το θέμα αυτό αναφέροντας πως «μια τέτοια πρόθεση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου, στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης παραβλέποντας βασικές παιδαγωγικές αρχές και τελικά οδηγεί στη σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου, αγνοώντας τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων 4-6 ετών» ζητώντας από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αναθεωρήσει τη στάση της λαμβάνοντας υπόψη την τεκμηριωμένη επιστημονικά θέση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας.

Ο κ. Ανδρουλάκης επιπλέον αναφέρει ότι σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως αποτυπώνεται από το δίκτυο Ευρυδίκη, στην τελευταία έρευνα με τίτλο «Αριθμοί-Κλειδιά για τη Διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στα Σχολεία στην Ευρώπη, έκδοση 2017» αναφέρεται ότι «στις περισσότερες χώρες οι μαθητές αρχίζουν την υποχρεωτική εκμάθηση μιας πρώτης ξένης γλώσσας μεταξύ 6 και 7 ετών, στα πρώτα χρόνια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Σε μερικές χώρες η εκμάθηση ξένων γλωσσών αρχίζει περίπου στην ηλικία των 8 ή 9 ετών. Μόλις τρία εκπαιδευτικά συστήματα ορίζουν ως υποχρεωτική την εκμάθηση ξένων γλωσσών στο προσχολικό επίπεδο: Πολωνία και Κύπρος (που πρόσφατα έθεσαν σε ισχύ μεταρρυθμίσεις για μείωση της ηλικίας έναρξης της υποχρεωτικής εκμάθησης ξένων γλωσσών) και Βέλγιο (γερμανόφωνη κοινότητα).»

LEAVE A REPLY