Saturday , 27 April 2024

Η πανδημία ώθησε τις γυναίκες στο on-line shopping – Συνολικά, 4,6 εκατ. Έλληνες κάνουν online αγορές

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών που επικαλείται στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε η Focus Bari, από τον Δεκέμβριο του 2020, η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα ανερχόταν στο 68%, με το ποσοστό να είναι 69% για τις γυναίκες και 67% για τους άνδρες καταναλωτές.

Την περίοδο Μάρτιος-Δεκέμβριος 2020 στην Ελλάδα, συνολικά 4,6 εκατ. καταναλωτές χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο για να πραγματοποιήσουν μία αγορά, εκ των οποίων περισσότερα από 2,3 εκατ. ήταν γυναίκες.

Οι περισσότερες on-line αγορέςπραγματοποιούνται από τη Θεσσαλονίκη, καθώς το ποσοστό διείσδυσης στην αγορά είναι μεγαλύτερο του πανελλαδικού μέσου όρου του 68% και ανέρχεται στο 74%, με το αντίστοιχο στην Αθήνα 67%. Κατά μέσο όρο οι Ελληνίδες δαπάνησαν το τελευταίο εξάμηνο 736,8 ευρώ σε online αγορές, ενώ η μέγιστη αγοραστική δύναμη εντοπίζεται στην ηλικιακή κατηγορία 35 έως 44 ετών, όπου η διείσδυση των online αγορών φτάνει το εντυπωσιακό 94%. Στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες παρατηρούνται εξίσου υψηλά ποσοστά, ήτοι 65% γυναίκες ηλικίας 45-64 ετών, ενώ ακόμη και στις ηλικίες 55 και άνω το ποσοστό ανέρχεται στο 53%.

Οι δημοφιλέστερες κατηγορίες αγορών αφορούν σε ρούχα, καλλυντικά και παπούτσια με ποσοστά 42%, 36% και 34%, ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκονται τα ηλεκτρονικά είδη με 24%.

Η πληρωμή των προϊόντων γίνεται μέσω χρεωστικής κάρτας σε ποσοστό 40% και 39% μέσω αντικαταβολής. Οι ηλεκτρονικές πληρωμές (paypal) συγκεντρώνουν το 23%, ενώ η πιστωτική κάρτα το 20% και τα ψηφιακά πορτοφόλια το 3%.’

Ο ρόλος των social media

Το παρατεταμένο lockdown ωφέλησε το ηλεκτρονικό εμπόριο και μέσω των κοινωνικών δικτύων. Αρκετοί επιχειρηματίες πωλούν τα προϊόντα τους κυρίως μέσω Facebook και Instagram. Το 76% των γυναικών χρησιμοποιεί το Facebook, το 60% κάνει χρήση του Instagram, ενώ το 52% χρησιμοποιεί Youtube.

Επιλέον, αυξήθηκε και το ποσοστό των γυναικών, που χρησιμοποιούν το Twitter: Κατά 61% αυξήθηκε η χρήση του Twitter από γυναίκες μεταξύ 2019 και 2020, με το ποσοστό χρήσης του να φτάνει πλέον το 26%.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *