ΟΛΘ: Αύξηση φορτίων – Θετικός ο απολογισμός των πρώτων 15 μηνών υπό...

ΟΛΘ: Αύξηση φορτίων – Θετικός ο απολογισμός των πρώτων 15 μηνών υπό ιδιωτική διοίκηση – Νέος διευθύνων σύμβουλος

245
SHARE

Πρόσω ολοταχώς για νέες επιτυχίες, σε συνέχεια της ανοδικής πορείας των πρώτων 15 μηνών υπό ιδιωτικό μάνατζεντ, βάζει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με στόχο την έναρξη των υποχρεωτικών επενδύσεων, ιδιαίτερα της επέκτασης του 6ου προβλήτα, εντός του 2019.

Σε συνέντευξη τύπου νωρίτερα σήμερα, ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε., Σωτήρης Θεοφάνης, τόνισε χαρακτηριστικά: «Πετύχαμε να υπερβούμε μια εξαιρετικά δύσκολη πραγματικότητα. Ανταποκριθήκαμε στις προσδοκίες των πελατών μας. Πετύχαμε πολύ καλά οικονομικά νούμερα. Προωθήσαμε άμεσες επενδύσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ σε εξοπλισμό και υποδομές, πέρα από τις υποχρεωτικές επενδύσεις, ενώ άλλες επενδύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη». Όπως επισημάνθηκε, επίσης, σε λιγότερο από τρία χρόνια από την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ θα έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις 50 εκατ. ευρω μόνο στον εξοπλισμό.

«Θέλουμε το λιμάνι ένα μεγάλο κέντρο συνδυασμένων μεταφορών στη νοτιοανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια με ενεργή παρουσία στη Βαλκανική ενδοχώρα, αυτό που ιστορικά ήταν πάντα, αλλά στις νέες συνθήκες εμπορικών προτύπων και τεχνολογιών. Πολύ μεγάλη αξία για μας έχει το να καταστεί το λιμάνι ένα κέντρο εφαρμογής των πιο προηγμένων τεχνολογικά λύσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις μεταφορές, να γίνει ένα κέντρο αριστείας. Βλέπουμε το λιμάνι ως μοχλό οικονομικής ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Όλη η οικονομική κοινότητα της περιοχής έχει σταθεί στο πλευρό μας», πρόσθεσε ο κ.Θεοφάνης.

Παράλληλα, δε, επισήμανε ότι υπάρχουν αρκετές δυσκολίες στην ωρίμανση των υποχρεωτικών επενδύσεων, “φωτογραφίζοντας” ευθύνες του δημοσίου, για το οποίο ανέφερε ότι αποδείχθηκε ανέτοιμο για ένα τέτοιο εγχείρημα. Πάντως εξέφρασε την πίστη μετά από επαφές που είχε με τη διοίκηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. ότι μέχρι τέλη 2022-αρχές 2023, οπότε και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η επένδυση στον έκτο προβλήτα, θα έχει ολοκληρωθεί παράλληλα και η νέα οδική σύνδεση του λιμανιού και τόνισε την ανάγκη να έχει γίνει το ίδιο και με τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση.

Ανακοινώσεις εντός της χρονιάς αναμένεται να γίνουν, όπως προαναγγέλθηκε, και για τη δημιουργία dry ports στη Βόρεια Μακεδονία, τη Βουλγαρία και τη Σερβία.

Στο μεταξύ, το 2019 αναμένεται να κλείσει με νέα αύξηση 6% στη συνολική διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων σύμφωνα με τον κ. Πίντο. Στο συμβατικό φορτίο υπήρξε αύξηση τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε όγκο (3,8 εκατ. τόνους). Επίσης, παρά το ότι ποσοστό 70% της κίνησης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης προέρχεται από την εγχώρια αγορά, καταγράφηκε αύξηση του αριθμού κοντέινερ που διακινούνται από γειτονικές χώρες από 50.000 teus το 2017 σε πάνω από 60.000 teus το 2018 και στο πεντάμηνο του 2019 καταγράφεται αύξηση 40% στο φορτίο προς διαμετακόμιση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Νέος Διευθύνων Σύμβουλος

Στο πλαίσιο της Συνέντευξης Τύπου ανακοινώθηκε επίσης ότι καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου της ΟΛΘ Α.Ε. αναλαμβάνει ο κ.Φράνκο Κούπολο, ενώ ο κ.Θεοφάνης παραμένει εκτελεστικός πρόεδρος (μέχρι πρότινος ήταν και διευθύνων σύμβουλος) και υπεύθυνος για τη στρατηγική του λιμανιού, ενώ αναλαμβάνει να «τρέξει» τα μεγάλα projects των υποχρεωτικών επενδύσεων, dry ports κ.ο.κ.

Από την πλευρά του ο κ.Κούπολο, 51 ετών και καταξιωμένος στη διεθνή λιμενική αγορά Ιταλός τεχνοκράτης, με πείρα 20 ετών στο ενεργητικό του, τόνισε ότι ότι οι τρεις αρχές της διοίκησής του είναι πάντοτε η ασφάλεια, η αλήθεια που οδηγεί στη διαφάνεια, καθώς και η συνεργασία-ομαδική εργασία.

Ο κ.Κούπολο εξέφρασε επίσης τη μεγάλη πίστη του στη δυναμική του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

LEAVE A REPLY